جانشين فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: جانشين فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تبيين راهبردهاي هدفمند پليس در راستاي پيشگيري از وقوع جرایم مختلف در ماه محرم و روزهای آغازین بازگشایی مدارس، از آمادگی كامل پلیس این استان برای تأمین نظم و امنیت در این ایام خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ  يوسف سپهوند در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به برنامه های پلیس استان مركزي در ایام ماه محرم و بازگشایی مدارس اظهار داشت: با برنامه ريزي ها و هماهنگي هاي انجام شده پلیس استان و ديگر دستگاه هاي خدمات رساني از تمامی ظرفیت های خود در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي شهروندان در ماه محرم و روزهای آغازین بازگشایی مدارس استفاده خواهد كرد.

وی با اشاره به آمادگي پليس استان براي تامين نظم و امنيت عزاداری سرور و سالار شهیدان ادامه داد: كاركنان نیروی انتظامی استان در ايام ماه محرم و بازگشایی مدارس همچون سالیان گذشته با درك درست از خدمت به مردم، در این راه از هیچ تلاش و كوششی دریغ نخواهند كرد.

سرهنگ سپهوند با اشاره به اتخاذ تدابير لازم در ثبات امنيت در ایام محرم و اقدامات پيشگيرانه در سطح استان، بيان داشت: با توجه به حضور شهروندان در محافل مذهبي و خالي بودن منازل، طي هماهنگي هاي صورت گرفته با دستگاه قضائي برخورد قاطع با مجرمان در دستور كار بوده و دیگر طرح ها و تدابير لازم نيز به منظور پيشگيري از هر گونه ناهنجاري در مواقع ضروری اتخاذ خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در راستاي حضور فراگیر ماموران انتظامي در گشت های متنوع ماه محرم و ایام بازگشایی مدارس اشاره و بیان داشت: با تقويت واحدهاي انتظامي و بهره گيري از ظرفيت كاركنان ستادي در هنگام تعطیلی مدارس و عزاداری هئیت های مختلف مذهبی،ارتقاء انضباط ترافيكي و انتظامي مورد تاكيد بوده و بی تردید با متخلفان و بر هم زنندگان نظم و امنيت جامعه با قاطعيت برخورد خواهد شد.

سپهوند اضافه کرد: تمامی مسیرهایی که عزاداران در تکایا و حسینیه‌ها می‌توانند به راحتی به انجام عزاداری بپردازند، مورد شناسایی قرار گرفته و تمامی اقدامات لازم نیز در راستای تسهیل در عبور و مرور آنان در نظر گرفته شده است.

جانشين فرماندهی انتظامی استان مرکزی با قدردانی از مسئولان هیات‌های مذهبی استان، یادآور شد: طی نشست‌هایی که پلیس با مسئولان هیئت های مختلف مذهبی داشته است امیدواریم امسال نیز به مانند گذشته شاهد همکاری خوب مردم با پلیس به منظور برگزاری مجالس گوناگون عزاداری در ماه محرم باشیم.

سپهوند با تاکید بر این که همه ساله همیاران محرم و پلیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های افتخاری در کنار هیات‌های عزاداری حضور خواهند داشت، اظهارداشت: در این ایام با برکت، تدابیری اندیشیده شده است تا همیاران محرم و پلیس افتخاری با حضور خود در هیات‌های مختلف مذهبی در حوزه های ترافیکی و انسانی به پلیس کمک می‌کنند

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح های ویژه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، ترافیک استان در نیمه اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها افزایش خواهد داشت و بی تردید این ترافیک نیاز به مدیریت کردن به منظور جلوگیری از قفل شدن معابر دارد و پلیس راهور استان باید با انجام اقدامات هدفمند راهنمایی و رانندگی در راستای روان سازی ترافیکی وسایل نقلیه در خیابان های منتهی به مدارس به شیوه ای مطلوب عمل و از توقف غیرمجاز، دوبله و راه بندان انواع وسایل نقلیه در اطراف مدارس جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: بخش دیگر از اقدامات پلیس استان در حوزه مدارس اقدامات فرهنگی و آموزشی است که در این زمینه آموزش ایمنی ترافیک برای دانش آموزان و نیز آموزش اولیا و مربیان و سرویس مدارس از دیگر برنامه های پلیس راهور در طول سال تحصیلی است که به طور جدی پیگیری خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی در پايان با اشاره به آمادگي كامل تمامي واحدهاي تخصصي و عملياتي پليس استان مركزي در راستاي برگزاري هرچه با شكوهتر مراسم مذهبی ماه محرم از آنان خواست كه در اين شب ها در هنگام ترك منزل و يا پارك خودرو، همواره موارد و نكات پيشگيرانه انتظامي را رعايت كرده و هرگونه اخبار، اطلاعات و تحركات مشكوك را نیز در اسرع وقت از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار