قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح افزایش مالیات بر قیمت سیگار ۱۱ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت برمی‌گرداند که ۲.۵ برابر اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها و اعتبارات حوزه سلامت است.
کد خبر: ۴۹۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 11 September 2017
ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر توجه به مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت اظهار داشت: با تحقق این مهم ضمن کاهش بیماری‌ها و پیشگیری از بروز بیماری، هزینه‌های این بخش صرف دیگر طرح‌ها می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سالانه 768 هزار مورد بستری‌های ناشی از مصدومیت‌های ترافیکی در کشور وجود دارد افزود: این نوع مصدومیت‌ها هم سبب صدمه به مردم و هم باعث معلولیت‌ها می‌شود.
 
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از همکاری دولت، مجلس و مردم در مرحله نخست طرح تحول نظام سلامت افزود: همانگونه که در مرحله نخست طرح تحول نظام سلامت همکاری شد امید می‌شود 4 سال آینده هم که این طرح ادامه دارد زیرساخت‌های لازم در اجرای مرحله دوم این طرح فراهم شود.
 
حریرچی با بیان اینکه امسال اعتبار مناسبی برای بیمه سلامت مصوب شده است خاطر نشان کرد: طبق پیشنهاد دولت و اصلاحاتی که مجلس انجام داد اعتبار بسیار مناسبی امسال برای بیمه سلامت مصوبه شده است.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات بیمه سلامت افزایش یافته است تصریح کرد: اعتبارات بیمه سلامت هر چند افزایش یافته است ولی هنوز به نقطه کافی نرسیده  که امید می‌رود منابع وزارت  بهداشت از منابع حاصل از نفت به منابع مالیاتی پایدار مانند یک درصد ارزش افزوده یا مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان منتقل شود.
 
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از  اجرای طرح کارشناسی با سازمان بهداشت جهانی برای افزایش مالیات بر قیمت سیگار خبرداد و گفت: اگر مالیات بر قیمت سیگار مانند کشورهای همسایه انجام شود هم مصرف سیگار کاهش و هم اینکه منابع پایدار بر حوزه سلامت افزایش می‌یابد.
 
حریرچی با اشاره به اعتبارات در حوزه افزایش مالیات بر قیمت سیگار خاطر نشان کرد:با اجرای طرح افزایش مالیات بر قیمت سیگار 11 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت برمی‌گرداند که 2.5 برابر اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها و اعتبارات حوزه سلامت است.
 
وی با اشاره به پیش بینی 10 هزار میلیارد تومانی اعتبار برای بیمه سلامت افزود: 24 هزار میلیارد تومان هم امسال برای طرح‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش بینی شده است.
 
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم خاطر نشان کرد: امسال در خواست اضافه شدن 20 هزار تخت آموزشی جدید به مجموعه وزارت بهداشت ارائه شده که تامین متخصص‌ها و کارکنان آن مورد قرار گرفته است.
 
حریرچی  با اشاره به مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر  گفت: 10 هزار میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر  و مقداری هم از سایر منابع طلب داریم که امید می‌رود با اختصاص این مطالبات از شرمندگی کارکنان، پزشکان و بدهی‌هایی که به شرکت‌های دارویی و ملزومات پزشکی داریم در بیاییم و به شرایط مناسبی برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار