تابناک مرکزی: نخستین کلینیک تخصصی توانبخشی سالمندان استان مرکزی در راستای خدمت رسانی به این قشر از جامعه و ارائه خدمات طب سالمندی در شش حوزه مختلف درمانی در اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۴۹۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 10 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از آنا، سید حسن الحسینی، رئیس هیات مدیره موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی در مراسم افتتاح کلینیک در اراک اظهار کرد: استان مرکزی در کشور دومین استانی است که جمعیت بالایی از سالمندان را دارد و این روند رو به رشد است که در همین راستا باید به طب سالمندی توجه ویژه شود.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی افزود: طب سالمندی برای اولین بار در استان مرکزی با افتتاح این کلینیک آغاز شد که به سالمندان تحت پوشش و سالمندانی که تحت پوشش موسسه خیریه سالمندان نیستند خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد سالمندی در استان مرکزی که این استان را در جایگاه دوم سنی کشور قرار داده، شمار این گونه مراکز باید بیشتر شود تا سالمندان حداقل تکریم، احترام و حقوق سالمندی را داشته باشند.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه سالمندان تشریح کرد: واحد سالمندان ابراهیم آباد اراک در حال حاضر ظرفیت نگهداری ۱۵۰ نفر را داراست که با راه اندازی واحد روزانه در این مکان، هر روز بیش از ۵۰ نفر سالمند مراجعه کننده دارد و از صبح تا عصر در آن خدمات رسانی می‌شود.

الحسینی بیان کرد: در بخش مددکاری اجتماعی حدود ۷۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی تحت پوشش هستند و خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و همچنین صدای مشاور در بخش سالمندی، نگهداری از سالمندان و بهبود شرایط سالمندان فعالیت دارد.

وی به مصادف بودن افتتاح این مرکز و پانزدهمین سالگرد تاسیس موسسه خیریه سالمندان اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان این کلینیک توسط خیران احداث شده، برای احداث آن ۱۵۰ میلیون تومان هزینه و طی ۱۵ ماه بازسازی و آماده به کار شده است.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه سالمندان گفت: این کلینیک شامل بخش‌های فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و مشاوره است و درآمد حاصل از آن، صرف امور نگهداری از سالمندان مرکز می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار