در قالب اردوی جهادی صورت گرفت؛
تابناک مرکزی: مسئول آموزش خواهران قرارگاه جهادي امام هادي(ع) با اشاره به برگزاری اردوی جهادی در شهرستان خنجین شهر فرهان گفت: جهت جذب مخاطب حداكثري و قابليت كاربري و اشتغال زايي، مبناي فعالیت خود را بر آموزش كودكان و نوجوانان قرار دادیم.
کد خبر: ۴۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 10 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ مرضيه كريمي مسئول آموزش خواهران قرارگاه جهادي امام هادي(ع) در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت های این قرارگاه در بخش خواهران در دو حوزه آموزشي و فرهنگي و در سه رده سني كودكان، نوجوانان و بزرگسالان به مدت 10 روز در شهرستان خنجين شهر فراهان انجام شد، اظهار داشت: جهت جذب مخاطب حداكثري و قابليت كاربري و اشتغال زايي، مبناي فعالیت خود را بر آموزش كودكان و نوجوانان، و ارائه خدمات بهداشتي، درماني و مشاوره مذهبي به مردم خنجین قرار دادیم.

مسئول آموزش خواهران قرارگاه جهادي امام هادي(ع)  با اشاره به اینکه برگزاري جشن تكليف دختران از جمله اقدامات انجام شده فرهنگی بوده است ادامه داد: مربيان مجربی كه همگي از دانشجويان دانشگاه فرهنگيان بودند محتوای مباحث يكسان سازي شده را به کودکان آموزش دادند.

ارائه خدمات آموزشی بهداشتی و درمانی رایگان به مردم مناطق محروم/ تحقق منویات مقام معظم رهبری در اردوی جهادی خواهران آتش به اختیار قرارگاه جهادي امام هادي (ع)

كريمي افزود: در رابطه با فعاليت هاي انجام شده در بخش نوجوانان با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی آموزش نمد دوزي، سنگ دوزي، كار با روبان و بافت دستبند گره اي به عنوان كارهاي پرفروش صنايع دستي در دستور کار قرار داشت.

وی تصریح کرد: در بخش خدماتی و بهداشتي معاينات بينايي سنجي، شنوايي سنجي، بهداشت پوست و مو و در بخش درماني معاينات و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل زنان و مامايي انجام گرفت.

مسئول آموزش خواهران قرارگاه امام هادي(ع) از حضور متخصصین طب اسلامي در مناطق 12 گانه جهت مزاج شناسي و برطرف كردن مشكلات ناشي از سوء مزاج خبر داد و با مثبت خواندن اقدامات اتجام شده گفت: جهت مشاوره خانواده ها و رفع مشكلات خانوادگي کارشناسان مذهبی در قالب دو طرح با حضور خانم هاي طلبه در روستاهای خنجین مشاوره خانوادگی و آموزش های مسائل احكام به كودكان و بزرگسالان را انجام دادند.

ارائه خدمات آموزشی بهداشتی و درمانی رایگان به مردم مناطق محروم/ تحقق منویات مقام معظم رهبری در اردوی جهادی خواهران آتش به اختیار قرارگاه جهادي امام هادي (ع)

كريمي ريشه برخي مشكلات آموزشي درون روستاها را نداشتن معلم مجرب و عدم وجود مبلغ فرهنگي و مشاور مذهبي عنوان و ابراز كرد: با توجه به ضرورت و فراواني مشكلات خانوادگي به مدت دو روز مشاور حقوقي خانواده به منظور اجراي فرآيند كاهش مشكلات خانوادگي به مناطق مشخص شده اعزام شدند.

وي با اشاره به اینکه دانش آموزان روستایی به سبب بهره مندي از آب و هواي سالم داراي هوش وافري هستند و كمتر در معرض آسيب هاي زندگي شهري قرار گرفته اند گفت: دانش آموزان روستایی به سبب ذهن آماده ای که دارند چنانچه در زمينه هاي آموزش علمي، مذهبي و فرهنگي برنامه هاي مجرب و مستمري باشند، قابليت بروز توانايي ها و استعدادهايشان را دارند.

كريمي در پايان با اشاره به اینکه فقر، عدم اشتغال و وجود اشتغال هاي كاذب منجر به افزايش آسيب هاي اجتماعي در روستاها خواهد شد، گفت: توزيع 500 پك لوازم التحرير، راه اندازي كارگاه خياطي به منظور ترويج حجاب و عفاف و پوشش اسلامي در شهر خنجین در قابل اردوی جهادی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار