تابناک مرکزی: آیت‌الله‌ آملی‌لاریجانی با توجه به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان گفت: از دادستان کل می‌خواهم با همراهی وزرای مربوطه به موضوع ورود کند تا علاوه بر رسیدگی‌های احتمالی قضایی، با چاره اندیشی نقاط آسیب برای پیشگیری از حوادث مشابه شناسایی شود.
کد خبر: ۴۸۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 04 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با ابراز تأسف از حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب، این حادثه دلخراش را به خانواده های داغدیده تسلیت گفت و تأکید کرد: با وجود تلاش همه دستگاهها از جمله نیروی انتظامی برای کاهش تلفات جاده ای، میزان این تلفات زیاد است و باید موارد مربوط به خطای انسانی در وقوع این حوادث به طور جدی کاهش یابد؛ گرچه طبیعی است که میزان تصادفات را نمی‌توان به صفر رساند. بر همین اساس از آنجا که موضوع، مربوط به حقوق عامه است از دادستان کل کشور می خواهم که با همراهی وزرای مربوطه به این موضوع ورود کند تا علاوه بر رسیدگی های احتمالی قضایی، با چاره اندیشی و همفکری نقاط آسیب برای پیشگیری از حوادث مشابه و کاهش تلفات جاده ای شناسایی شود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: جهات انسانی این حوادث باید مورد توجه قرار گیرد. چرا باید عده ای دانش آموز در یک اردوی دانش آموزی که برنامه ضروری و واجبی هم نبوده است براثر بی تدبیری و سهل انگاری یا خواب آلودگی یک راننده از بین بروند. گرچه رئیس جمهور محترم دستورات لازم را برای پیگیری این موضوع صادر کردند و ظاهراً وزیر محترم آموزش و پرورش نیز فعلاً دستور به لغو اردوها داده اند اما به هر حال پاک کردن صورت مسئله چاره کار نیست بلکه باید بحث امنیت حمل و نقل در جاده های کشور به شکل جدی و آسیب شناسانه ای مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا از موارد مشابه جلوگیری شود. در کنار این موارد اگر کوتاهی هایی نیز محرز شد قطعاً دستگاه قضایی در چارچوب قانون با آن برخورد قضایی مناسب خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به 14 شهریور سالروز شهادت شهید قدوسی اظهار کرد: شهید قدوسی هم در دستگاه قضایی خدمات ارزنده ای داشتند و هم در حوزه با ایجاد مدارس نوین و ایجاد برنامه های جدید، اقدامات بسیار مثبتی را انجام دادند. ایشان فردی متقی و اهل فکر بودند و علاوه بر مجاهدتها و تلاشهایی که در دوران انقلاب داشتند، زمانی در دستگاه قضایی قبول مسئولیت کردند که مشکلات فراوانی وجود داشت و اقدامات قابل تقدیر فراوانی را انجام دادند که امیدواریم خداوند روح این عزیز را با ارواح طیبه شهدا و اهل بیت (ع) محشور گرداند.

*راه اندازی امضای الکترونیک و ابلاغ الکترونیکی در راستای کاهش بسیاری از مفاسد و  افزایش تکریم شهروندان

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقداماتی نظیر راه اندازی امضای الکترونیک و ابلاغ الکترونیکی که موجب کاهش بسیاری از مفاسد و همچنین افزایش تکریم شهروندان می شود، از تلاشهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قدردانی و بر لزوم ادامه یافتن این اقدامات با قوت هرچه بیشتر تأکید کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار