رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در عید سعید قربان کشتار یک‌ هزار و 593 رأس دام زنده در استان مرکزی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 04 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سیروس سلمان نژاد در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی اظهار کرد: همزمان با روز عید سعید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز توسط 63  اکیپ‌ شرعی و دامپزشکی ثابت و سیار از محل های از قبل تعیین شده بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: در روز عید قربان مانند سال‌های گذشته به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و تامین بهداشت عمومی نظارت شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی توسط بازرسان بهداشتی گوشت و ناظرین ذبح شرعی از ساعت هفت صبح در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده به صورت رایگان انجام شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دامهای قربانی در روز عید سعید قربان تعداد 51 اکیپ بازرسی بهداشتی به همراه 12 اکیپ ناظر شرعی به صورت ثابت و سیار نظارت های بهداشتی و شرعی بر دامهای قربانی را انجام دادند.

سلمان نژاد خاطرنشان کرد: در روز عید قربان یک ‌هزار و 593 رأس دام زنده و 766 لاشه دام مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت که تعداد 61 لاشه دام اصلاح موضعی و تعداد 4 لاشه ضبط و معدوم شد.

وی در پایان گفت: ضمناً لاشه و اندام های ضبطی به صورت بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار