رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان خمین خبر داد؛
تابناک مرکزی: اولین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب با حضور شطرنج بازانی از ده کشور آسیایی و اروپایی، در بیت تاریخی بنیان گذار انقلاب در خمین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۴۸۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 02 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ مسابقات شطرنج جام آفتاب گرامیداشت فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با این ورزش، با ده هزار دلار جایزه نقدی از هشتم شهریور تا دوازدهم شهریورماه جاری، به میزبانی هیات شطرنج و با مشارکت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در بیت قدیمی امام راحل در خمین برگزار می شود.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان خمین در این رابطه گفت: شرکت کننده هایی از کشورهای اسپانیا، کرواسی، ترکیه، روسیه، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، عراق و گرجستان در اولین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب خمین حضور دارند.

سعید امجدی افزود: مجموعا ۱۰ کشور در مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب با یکدیگر به رقابت می پردازند که تا کنون ۱۲۰ نفر از شطرنج بازان در این دوره از مسابقات حضور یافته اند و پیش بینی می شود تا ساعت اولیه اجرای رسمی که عصر روز جاری است، تعداد شرکت کنندگان به ۱۵۰ نفر برسد.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان خمین بیان کرد: این رخداد در سطح استان مرکزی و استان های همجوار به غیر از استان همدان که پس از چند دوره برگزاری مسابقات، امسال برای اولین بار به این تعداد یعنی حضور ده کشور رسیدند، یک رویداد بی نظیر محسوب می شود و قبل از این، تنها در استان های تهران و گیلان شاهد حضور کشورهای مختلف در مسابقات شطرنج بودیم.

امجدی خاطرنشان کرد: آنچه که در این مسابقات حائز اهمیت است حضور و مشارکت تعداد زیادی از اساتید بزرگ شطرنج کشورمان از جمله احسان قائم مقامی است که حضور این اساتید، سطح مسابقات را از لحاظ کیفی به طور چشمگیر افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین رئیس فدراسیون شطرنج کشور عراق به عنوان مهمان ویژه در مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب خمین حضور دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار