مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: 400راس مرال در جنگل های مازندران زندگی می کنند.
کد خبر: ۴۸۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 24 August 2017
 ایسنا ، حسین‌علی ابراهیمی کارنامی در نخستین همایش نجات مرال‌ها در آمل اظهار کرد: امروز مردم در کنار اداره‌کل محیط زیست با اجرای قوانین و مقررات در راه حفظ و حراست از طبیعت در تلاش هستند.
 
وی با بیان اینکه در مازندران و شهرستان آمل ظرفیت فراوانی در حفظ محیط‌زیست وجود دارد، تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب تخریب محیط‌زیست می‌شود تخریب زیستگاه‌ها هستند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه تخریب زیستگاه‌ها از عوامل مهم در از بین رفتن محیط زیست، حیات وحش و مرال‌ها هستند، خاطرنشان کرد: وجود معادن و فعالیت غیرمجاز آنها یکی از عوامل از بین رفتن محیط زیست است.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه در مقابل اقدام‌های عمرانی و مخرب عکس‌العمل صورت گرفت، تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز در این زمینه به همکاری محیط زیست آمده است.
 
وی با بیان اینکه با آلودگی محیط زیست در روند تولید برخی صنایع به شدت برخورد می‌شود، گفت: در جنگل‌های مازندران 400 راس مرال زندگی می‌کنند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اقلیم‌های جنگلی سرشماری سخت است تعداد این گونه‌های جانوری مشخص نیست.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه مرال‌ها باید در طبیعت تکثیر شوند، تصریح کرد: در مقابل شکارچیان متخلف ایستادگی می‌کنیم و متخلفان باید بدانند دستگاه انتظامی، اطلاعاتی و قضایی از مسئولان محیط زیست حمایت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار