مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با پیگیری های این اداره کل و پویش های مردمی در شبکه های اجتماعی، اکتشاف مواد معدنی در پهنه البرز مرکزی با مصوبه اخیر از سوی نهادهای مرتبط لغو شد.
کد خبر: ۴۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 24 August 2017
به گزارش تابناک : حسینعلی ابراهیمی کارنامی چهارشنبه شب درهمایش نجات مرال ها ' گوزن سرخ ' در شهرستان آمل افزود: متاسفانه توسعه وصنعت افسارگسیخته در کشور محیط زیست طبیعی ما را به مخاطره انداخته و درموضوع اکتشاف مواد معدنی درمنطقه البرز مردم به خوبی برای محیط زیست خودشان وآیندگان وارد عمل شدند.
پیشتر رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در مردادماه به خبرنگار ایرنا گفته بود که عملیات ژئو فیزیک هوایی اکتشاف معدنی در مازندران از مصوبات دور نخست سفرهای دولت تدبیر و امید به این استان بوده که در برگیرنده پهنه های اکتشافی مواد معدنی منطقه البرز در این استان به گستره حدود 15 هزار و یکصد کیلومتر خطی است.
محمد محمدپور عمران با بیان اینکه تاکنون ظرفیت‌های معدنی البرز ناشناخته بوده اما به طور یقین با اجرای این طرح بسیاری از ظرفیت‌های معدنی برای ما شناخته خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح از فناوری نوین استفاه می شود و2 هزار نقطه به‌ صورت میدانی پیمایش شده و تاکنون نشانه‌های مثبتی از وجود سرب، روی، مس، نقره، بوکسیت، سیلیس، فلورین و گچ در این مناطق دیده ‌شده که به طور قطع فعالیت‌های اکتشافی دراین طرح باعث رونق هرچه بیشتر چرخه تولید مواد معدنی و آثار مثبت در این حوزه خواهد بود.
درعین حال مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در همایش نجات مرال ها ' گوزن سرخ ' در شهرستان آمل ادامه داد: بهره برداری های معادن وآسیب جدی این معادن در برخی زیستگاه های جانوری به خصوص گونه های مرال ها درمازندران باعث شده تا نسل این گونه های حفاظت شده در معرض انقراض وتهدید جدید قرار بگیرند.
ابراهیمی کارنامی با تاکید براینکه باید واقعیت های موجود در حوزه محیط زیستی را به مردم گفت وآسیب های این حوزه را شناسایی ودفع کرد، افزود: متاسفانه اکنون برداشت های غیراصولی وبیش از حد معادن در مسیرجاده هراز، آینده این منطقه را در شهرستان آمل با چالش جدی مواجه کرده وهم اکنون مناطقی از مسیرجاده هراز که فعالیت های معدنی درحال انجام هست با هوای آلوده برخی شهرهای جنوبی کشور فرقی نمی کند.
وی اضافه کرد، تشکل های مردمی ورسانه های حامی محیط زیست سالم وپاک اکنون به یک خودباوری وبلوغ کامل رسیدند که با هوشیاری دراین عرصه می توانیم به آیندگان خدمت کنیم.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار