تابناک مرکزی: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: دو مرکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان های تفرش و زرندیه استان مرکزی در دست احداث است.
کد خبر: ۴۸۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 22 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، بابک عدلی در نشست با خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: عدم ثبات در سازمان تامین اجتماعی در سال های گذشته ضربه های زیادی به این سازمان زده، اما طی چهار سال اخیر به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی کمک بزرگی شد و سازمان را در مسیری حرکت داده که زیرساخت آن سال های سال به بخش درمان کمک خواهد کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی به وظایف این سازمان اشاره کرد و بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی اولین بیمه گر در کشور است و دومین ارائه کننده درمان محسوب می شود که در همین راستا سازمان در چهار سال اخیر تلاش کرده زیرساخت های مناسبی در بخش درمان مستقل که شامل مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی است ایجاد کند.

عدلی در خصوص فعالیت های انجام شده سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان ساخت: در استان مرکزی طی این مدت مراکز درمانی جدیدی ساخته شده که شامل مرکز درمانی یادگاران حضرت امام خمینی(ره) در شهر خمین و مرکز درمانی دلیجان است، مرکز درمانی تفرش نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و در شهرستان زرندیه ماه پیش احداث یک مرکز درمانی شروع شده است.

وی ادامه داد: در مراکز درمانی بیمارستانی نیز دو اورژانس جدید یکی با ۲۲ تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک و دیگری در بیمارستان شهید چمران ساوه مطابق استانداردهای جدید جهانی ساخته و افتتاح شده اند و همچنین در بخش زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) نیز، سال گذشته، یازده تخت  LDRو بخش زایمان در آب افتتاح شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: فرآیند ارتقای هتلینگ بیمارستانی در تمام بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی در حال اجرا است که بیمارستان های استان مرکزی در این خصوص پیشرو بوده اند، هتلینگ بیمارستان امام خمینی (ره) اراک و شهید چمران ساوه در بخش های مختلف تکمیل شده اند و بیمارستان شازند نیز ۵۰ درصد پیشروی داشته که امسال تمام خواهد شد.

عدلی گفت: همچنین بخش های ویژه ای با مشارکت خیرین به بیمارستان ها اضافه شده که شامل افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) و ICU بیمارستان شازند است و از دیگر فعالیت ها می توان به اضافه شدن تجهیزات بیمارستانی مثل استریلیزاسیون و تصویر برداری مطابق با استانداردهای جدید اشاره کرد.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) اراک تنها بیمارستان استان مرکزی است که بخش تصویربرداری آن مجتمع است، یعنی شامل ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی و بخش رادیولوژی و تمام دستگاه های آن از آنالوگ به دیجیتال ارتقاء داده شده، بخش تصویربرداری بیمارستان شازند و ساوه هم به طور کامل دیجیتال شده اند و مجوز خرید دستگاه سی تی اسکن جدید برای بیمارستان ساوه صادر شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تشریح کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان تامین اجتماعی تنها بیمارستان شازند است ضریب اشغال تخت های بیمارستانی آن بالای ۸۰ درصد است و تخصص های جراحی، داخلی، زنان، اطفال، قلب، بیهوشی و پاتولوژی در این بیمارستان حضور دارند، اما هنوز در بخش نیروی متخصص در استان مرکزی دچار مشکل هستیم و کمبود متخصص در بعضی گروه های تخصصی مثل رادیولوژی، ارتوپدی و داخلی و مغز و اعصاب، نیاز به تامین نیرو دارد.

عدلی ضمن اشاره به استفاده بیمه شدگان دیگر بیمه ها از مراکز درمانی تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مرکزی که تعداد ۹۰۰ هزار نفر از آنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند، پذیرای چهار میلیون و ۲۷۷هزار مراجعه کننده سرپایی به بیمارستان های استان بودیم و طی چهارماه ابتدای امسال یک میلیون و ۴۲۶ هزار نفر در بخش سرپایی مراجعه داشتیم و در بخش بستری نیز ضریب اشغال ۸۵ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی سعی کرده فضای درمانی را تا حد امکان مساعدتر کند تا بیمه شدگان در مراکز ملکی خود به بهترین نحو خدمت بگیرند و در همین راستا با توجه به امکاناتی که به بیمارستان امام خمینی (ره) اراک اضافه شده از سوی وزارت بهداشت به عنوان بیمارستان نمونه از نظر اعتبار بخشی بیمارستانی اعلام شده و هفت مرکز درمان سرپایی دیگر نیز در کل استان مرکزی داریم که ۳ مرکز در شهرستان اراک و بقیه در خمین، محلات و ساوه هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار