کد خبر: ۴۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 20 August 2017
تابناک / فرماندار شهرستان رشت از ابلاغ زمان آغاز به کار فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا از اول شهریورماه سالجاری خبر داد.
 
سیروس شفقی بیان داشت: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور، شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت خود را از ابتدای شهریورماه سالجاری آغاز می کنند.
 
وی با بیان اینکه پیشتر، 14 مرداد روز آغاز فعالیت شوراها مقرر شده بود، تصریح کرد : بر اساس ابلاغ به وزرات کشور در 19 مرداد ماه ، در راستای تمهید مقدمات قانونی برای آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا ، نخستین روز شهریورماه به عنوان روز نخست فعالیت شوراها تعیین شده است.
 
فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: مراسم تحلیف اعضاء شورا ، انتخاب اعضای هیأت رئیسه سال اول و همچنین انتخاب شهردار در اولین جلسه شورا انجام خواهد شد.
به گفته شفقی، بر اساس قانون وظایف و اختیارات شوراهای شهر و روستا، شوراهای اسلامی موظف هستند بعد از به رسیمت یافتن نخستین جلسه ، نسبت به انتخاب شهردار نیز اقدام کنند که منظور مقنن در قانون مذکور این است که شوراهای اسلامی شهر در هر دوره باید پس از به رسمیت یافتن جلسه، اعم از اینکه مدت چهار ساله خدمت شهردار فعلی به اتمام رسیده و یا نرسیده باشد، نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.
به گفته فرماندار رشت، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استان ها، شهردار جدید با حکم وزیر کشور و در سایر شهرها با حکم استانداران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
شهرستان رشت با یک هزار و 427 کیلومتر مربع وسعت، شش بخش شامل مرکزی، خمام، خشکبیجار، سنگر، کوچصفهان و لشت نشاء دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار