تابناک مرکزی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری 899 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۸۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 19 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مشهدی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد ایجاد فرصت‌های شغلی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری 899 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شده است.

وی افزود: از این تعداد فرصت شغلی 141  مورد ازاعتبارات کمیته امداد و مابقی از منابع بانکی تسهیلات  اشتغال دریافت کرده که تعداد 471 فرصت شغلی در زمینه دامپروری ، 10 مورد در زمینه کشاورزی ، 65 مورد صنایع دستی ، 37 مورد فعالیت های صنعتی و 316 مورد در زمینه طرح های خدماتی  بوده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند، گفت : به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود ، در صورت به کار گیری مددجویان در سال اول صد درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کار فرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

مشهدی با بیان اینکه در سال گذشته سهم اشتغال کمیته امداد استان مرکزی دو هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی بوده است ، افزود : با تلاش های انجام شده این رقم به سه هزار و ۹۱ فرصت شغلی رسید و در بحث اشتغال روستایی کمیته امداد استان مرکزی  توانست یک‌هزار و ۶۶۴ فرصت شغلی ایجاد و رتبه اول را در بین سایر دستگاه های استان کسب کند.

وی در پایان  مطرح کرد: استعداد سنجی مدددجویان ، اعطای تسهیلات بانکی ، ارائه آموزش های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار