رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي خبر داد؛
تابناک مرکزی: فردي كه با استفاده از نرم افزار همسريابي آلوده به بدافزار فيشينگ و با به دست آوردن اطلاعات حساب 450 نفر ، 500 ميليون ريال برداشت غيرمجاز انجام داده بود، در تحقيقات كارشناسان پليس فتا استان مرکزی دستگير شد.
کد خبر: ۴۸۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 19 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ مصطفي نوروزي رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي در تشریح این خبر به خبرنگار تابناک مرکزی گفت: چندي پيش در پی شکایت یکی از شهروندان اراكي مبنی بر برداشت غیر مجاز 140 ميليون ريال از حساب وی توسط فردی ناشناس موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات تخصصي پليس براي بررسي اين موضوع آغاز شد و در اقدامات تخصصي پليس و بررسي تجهيزات رايانه اي و مخابراتي اين فرد، كارشناسان پليس فتا، وجود نرم افزاري آلوده تحت عنوان همسريابي بر روي تجهيزات اين فرد را رصد كردند.

نصب بد افزار بر روي سيستم بستري براي سرقت اطلاعات حساب بود

وي افزود: در بررسي تخصصي، مشخص شد كه اين نرم افزار به بدافزاري آلوده است و كاربر را براي پرداخت وجه به سمت سايت هايي جعلي بانك ها هدايت مي كند و زماني كه كاربر اطلاعات حسابش را در اين سايت هاي جعلي وارد مي كند، اطلاعات حساب وي ذخيره شده و براي برداشت هاي غيرمجاز استفاده مي شود.

اين مقام انتظامي استان با اشاره به تحقيقات تخصصي در شناسايي متهم اين پرونده، تصريح كرد: در ادامه تحقيقات پليس، متهم كه جواني 18 ساله و ساكن يكي از شهرهاي جنوبي كشور است، شناسايي و با هماهنگي دستگاه قضايي به پليس فتا استان احضار شد و در مراحل بازجويي هايي تخصصي و با مشاهده اسناد و مدارك موجود به جرم خود اعتراف كرد.

سرهنگ نوروزي با اشاره به اعترافات فرد دستگير شده، بيان داشت: متهم پرونده در اعترافات خود اذعان داشت كه با به دست آوردن برنامه اي آلوده به بد افزار، برنامه ريزي به دست آوردن اطلاعات حساب افراد را طرح ريزي كرده و با ترغيب افراد به استفاده از اين نرم افزارها با شگردهاي تبليغاتي مختلف از اسفند ماه سال گذشته تا كنون اطلاعات حساب 450 نفر را به دست آورده و در حدود 500 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب آنان برداشت كند.

هشدار پليس!

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي در پايان گفت: كاربران بايد بدانند كه بايد از نصب برنامه هايي با استفاده از منابع ناشناس خودداري كرده و هرگز به جز منابع معتبر اقدام به نصب نرم افزار نكنند.

وي تاكيد كرد: هر گاه يك وب سايت از شما اطلاعات حساسي را درخواست كرد، لازم است كه آن را از جهت امن بودن مورد بررسي قرار دهيد و به ويژه در پرداخت هاي بانكي لازم است كه كاربر آدرس پرداخت الكترونيك بانك خود را به درستي بشناسد و دقت داشته باشد كه در كنار آدرس سايت عبارت https://  ذكر شده باشد و علامت قفل مانند در كنار آدرس وجود داشته باشد.

نوروزي تاكيد كرد: تمامی مجرمان با کاربردی جلوه دادن عملکرد نرم افزاراقدام به تطمیع و ترغیب کاربران جهت خرید نموده و سپس در حین خرید یا بعد از نصب اقدام به دسترسی به اطلاعات تجهیزات هوشمند و یا حساب های بانکی افراد می كنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار