رييس مجمع نمايندگان استان خوزستان خبر داد:
کد خبر: ۴۷۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 18 August 2017
عباس پاپي زاده رييس مجمع نمايندگان استان خوزستان و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی  در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار آراس به جلسه امروز  نمایندگان مجلس خوزستان با وزير پيشنهادي اقتصاد و امور دارایی اشاره كرد و گفت: روز گذشته  نمايندگان مجلس استان خورستان با وزير پيشنهادي اقتصاد جلسه مشتركي داشتند. در اين جلسه در خصوص مشكلات استان خوزستان در حوزه اقتصاد  بحث و تبادل نظر  شد. 

پاپی زاده در خصوص مباحث مطروحه توضیح داد : از جمله تسهيل و ایجاد بستر لازم  برای  فعاليت هاي اقتصادي در استان خوزستان و لزوم تدوین مشوق های سرمايه گذاري داخلي و خارجي كه در استان خوزستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان يكي از موضوعات جدي كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت را بحث ساماندهي موسسات مالي و اعتباري در استان خوزستان عنوان كرد و گفت:  با توجه به مشكلات عديده اي كه برخی از موسسات مالی و اعتباری  در چند ماه اخیر براي مردم ايجاد كرده اند به خصوص موسسه مالي و اعتباري آرمان بحث هاي جدي و مهمي صورت گرفت، دکتر کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی هم در اين خصوص قول مساعد داده كه بعد از گرفتن راي اعتماد پيگير مشكل موسسه مالي و اعتباري آرمان باشد. البته ساماندهي همه موسسات مالي و اعتباري مورد تاکید نمایندگان مجلس بود  تا پس از اين مردم گرفتار چنين مشكلاتي نشوند. 

رييس مجمع نمايندگان استان خوزستان موضوع ديگر مورد بحث در اين جلسه مشترك را لزوم استفاده از نيروهاي خوزستاني در مجموعه وزارت اقتصاد و دارايي عنوان كرد و اظهار داشت: قرار بر اين شد كه تا حد امكان از ظرفيت و توان نيروهاي خوزستاني در مجموعه وزارت اقتصاد و دارايي استفاده شود. 

به گفته پاپی زاده در اين خصوص ميان دکتر کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی و مجمع نمايندگان هم تفاهم شده است.

وي افزود: با توجه به اينكه استان خوزستان رتبه اول طرفيت مالياتي را در كشور دارد در اين جلسه در خصوص اين موضوع نیز بحث شد. نمايندگان استان خوزستان اعتراض جدي نسبت به اين موضوع داشتند و پرداخت ماليات بيش از حد متعارف را يكي از عوامل ركود اقتصادي در استان خوزستان نام بردند و وزیر پیشنهادی اقتصاد هم اين موضوع را پذيرفتند. نمایندگان  مجلس خوزستان براي حمايت از اصناف، صنايع، توليد كننده ها و رونق كسب و كار تاكيدکردن د كه كاهش امور مالياتي در استان خوزستان  باید دستور كار وزارتخانه اقتصاد قرار گیرد.

پاپي زاده همچنين به بحث مالیات بر ارزش افزوده كه از فعاليت هاي اقتصادي در استان خوزستان  دريافت مي شود در اين جلسه اشاره كرد و گفت: دهياري ها و شهرداري هاي استان خوزستان آنگونه كه بايد از اين منابع استفاده نكرده اند، قرار شد در اين خصوص هم پيگيري هاي جدي صورت پذيرد. 

وي افزود: معافيت هاي سرمايه گذاري در استان خوزستان با توجه به دماي بالا هوا در اين استان و مسئله ريزگردها كه وزارت اقتصاد و دارايي ملزم به پيگيري آن شد‌ در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت و طبق اين بررسي ها بنا شد  مشوق هاي سرمايه گذاري با توجه به شرایط اقلیمی استان تدوین شود تا بتوانيم براي تشويق سرمايه گذاران داخلي و خارجي اقدام كنيم.

 نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي لزوم لایروبی آبراه اروند را از ديگر موضوعات مورد بحث در اين نشست مشترك دانست و گفت:  با توجه به اينكه كشور همجوار از اين آبراه استفاده مي كند و بندر خود را فعال كرده، اين تعلل در لايروبي آبراه اروند باعث مي شود كه ما فرصت هاي سرمايه گذاري را از دست بدهيم . اين موضوع هم بنا شد به اتفاق وزير راه و شهرسازي و وزارت امور خارجه پيگيري شود و هرچه زودتر به سرانجام برسد.

رییس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان افزود: نمايندگان استان خوزستان با توجه به اينكه در معرفي وزير پيشنهادي نيرو دغدغه هايي در ميان مردم استان خوزستان وجود دارد، در اين رابطه وزارت نيرو هم چندين بار درخواست ملاقات داشته اند كه از سوي نمايندگان استان خوزستان پذيرفته نشد.

وي ادامه داد: در این میان وزیر پیشنهادی نیرو در كمسيون كشاورزي حضور پيدا كرد که از سوي نمايندگان استان خوزستان عضو كمسيون كشاورزي مورد سوال قرار گرفتند و به دليل اينكه آقای بیطرف  پاسخ دقيقي به ابهامات و سوالات نمایندگان مجلس خوزستان  نداشتند بنابراين نمايندگان استان به جمع بندي نرسيده اند كه با او جلسه تحت عنوان مجمع نمايندگان خوزستان مانند سایر وزاری پیشنهادی جلسه اي برگزار كنيم. 

پاپی زاده بیان داشت :,در اين خصوص اتفاق نظر ميان استان هاي چهارمحال بختياري، خوزستان، لرستان و حتي استان هاي مازندران، گلستان، كردستان و گيلان ايجاد شده است كه اين استان ها هم در بحث انتقال آب دچار مشكل هستند و منتقد سياست هاي انتقال آب هستند. بنابراين اجماع نسبی  شكل گرفته است كه در رد نسخه انتقال آب به صورت جدي در مجلس بحث شود. 

در جدالی كه با وزير پي شنهادي نيرو داشتم بحث هاي جدي صورت پذيرفت كه در نهايت به قهر و ترك جلسه وي انجاميد. بحث هايي در اين خصوص كه زمان تصدي ايشان به عنوان وزير نيرو چه ميزان آب را انتقال داده است. جدل بسيار سنگيني صورت پذيرفت.  

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون کشاورزی و آب مجلس دهم با اشاره به حمایت برخی از مدیران عامل وزارت نیرو در استان گفت : متاسفانه برخي از مديران براي ماندن در پست خود خسارات عظيم و تاريخي وارد شده به استان خوزستان را مدنظر قرار نمی دهند . خشك شدن تالاب ها و به وجود آمدن كانون ريزگردها را نمي بینند. اين در شان يك مدير خوزستاني نيست.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان از  تلاش این مجمع برای عدم رای اعتماد  وزير پيشنهادي نيرو خبر داد.

آراس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار