نماینده مردم شازند؛
تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در خصوص عملکرد حجتی به عنوان وزیر کشاورزی دولت یازدهم گفت: ارزیابی ها نسبت به عملکرد حجتی در صدارت وزارت جهادکشاورزی امری نسبی است.
کد خبر: ۴۷۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 07 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ علی ابراهیمی نماینده مردم شهرستان شازند در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی؛ در خصوص عملکرد حجتی به عنوان وزیر کشاورزی دولت یازدهم گفت: ارزیابی ها نسبت به عملکرد حجتی در صدارت وزارت جهادکشاورزی امری نسبی است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: در این دوره علیرغم موفقیت در افزایش تولید محصولات کشاورزی و نیل به خودکفایی در محصولات استراتژیک مثل گندم و افزایش ضریب مکانیزاسیون و بهره‌وری از آب و روشهای نوین آبیاری نظارت بر حوزه استان ها و سازمان ها و شرکت های وابسته که از زیرساخت های اصلی محسوب می شوند مناسب نبود.

ابراهیمی با بیان اینکه نباید از نظر دور داشت که وزیر، صدارت را با ساختارهایی عهده دار شد که در دوره های پیش شکل گرفته و مشکلات بسیاری در بطن آن وجود داشت ادامه داد:  از جمله این مشکلات ناکارآمدی و عدم حرکت در مسیر وظایف و ماموریت های محوله توسط ساختارهای کنونی است، به عنوان مثال سازمان تعاون روستایی با دارا بودن شبکه های وسیع در سطح کشور در حمایت از کشاورزان آنطور که باید مؤثر نیست ویا شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر وظیفه تنظیم بازار را بیشتر دنبال می کند  در حالی که وظیفه اصلی آن چیز دیگری است.

نماینده مردم شازند با بیان اینکه توجه لازم در زمینه ایفای نقش به تشکل‌های مرتبط با بخش کشاورزی در سیاست گذاری و برنامه‌ریزی و مدیریت تولید و واگذاری تصدی گری صورت نگرفت گفت:  اگر براساس اصل 44 پیش می رفتیم بخشی بزرگی از مشکلات حل می شد.

وی خاطر نشان ساخت: به حدود اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نیز اشکالاتی وارد میدانم که با وظایف سنگین این وزارتخانه همخوانی ندارد

ابراهیمیاز جمله موضوعاتی را که باید در این دوره با جدیت بیشتری دنبال شود را تعیین تکلیف مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان اساسی‌ترین عامل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اصلاح ماموریت و یا ادغام و حتی منحل شدن برخی از شرکتها و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه نیز در این دوره باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار