مردم مازندران در دلدادگی به امام رضا(ع) سابقه دیرینه دارند و و توجه به سیره و روش اهل بیت(ع) جامعه را بیمه می کند.
کد خبر: ۴۷۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 05 August 2017
به گزارش تابناک : برگزاری پیاده‌روی خانوادگی و همایش دهه کرامت در روستای سوچلمای نکا گامی برای افزایش سلامت خانواده و همچنین بهره‌مندی و استفاده مردم آن دیار از وجود و همراهی آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران برای این روستا بوده است.
روز جمعه مردم روستای سوچلمای نکا زادگاه آیت‌الله طبرسی بار دیگر در یک همایش خانوادگی علاوه بر افزایش سلامت جسم، با برخورداری از فرمایشات گرانبهای این عالم بزرگوار سلامت روحی و معنوی را هم تجربه کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با حضور در این همایش و برنامه فرهنگی با گرامی‌داشت سالرزو میلاد امام رضا(ع) گفت: مردم مازندران در دلدادگی به امام رضا(ع) سابقه دیرینه دارند و و توجه به سیره و روش اهل بیت(ع) جامعه را بیمه می کند.

آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار کرد: برگزاری این همایش پیاده‌روی و همچنین برپایی مراسم تجلیل از فرهیختگان و قهرمانان راهی برای توسعه ورزش همگانی و تعالی روح و جسم است.

وی افزود: افزایش نشاط اجتماعی، ارتقاء سلامتی و تندرستی در جامعه و پرورش روح متعالی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه عامه مردم باشد و در روستاها مردم به واسطه برخورداری از نعمت بزرگ طبیعت و زندگی سالم باید توجه به ورزش را به عنوان یک اصل مهم در زندگی امروزی مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد توجه به ورزش همگانی گفت: رهبری در این راستا تأکیدات فراوان داشته‌اند و در قرآن، روایات و احادیث هم توجه به روح و جسم در کنار هم آمده است و لذا باید بدانیم زندگی سالم و جامعه سالم در گرو بدن و روح سالم است.

طبرسی ادامه داد: پیاده‌روی از جمله ورزش‌های همگانی است که همه افراد جامعه با هر نوع درآمدی و بدون هزینه می‌توانند به این ورزش گرایش پیدا کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر افرادی نمی‌توانند به ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی بپردازند توجه به ورزش همگانی و پیاده‌روی را در دستور کار قرار دهند تا از زندگی سالم و با نشاط برخوردار شوند.

دبیر برگزاری این همایش نیز در گفت‌وگو با فارس هدف از برگزاری این همایش را توسعه ورزش همگانی و فرهنگ سلامت در جامعه عنوان کرد و گفت: باید ضمن داشتن تحرک بدنی مناسب، تغذیه و سبک زندگی سالم را هم در دستور کار قرار دهیم و بدانیم توسعه سلامت روستاها در گرو توسعه ورزش همگانی و فرهنگ سلامت است.

حسین پویا اظهار کرد: ترویج ورزش همگانی و افزایش نشاط در جامعه با هدف و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد و بدانیم نعمت سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ و مهم در زندگی ما است که باید قدر این دو نعمت را دانسته و برای افزایش این دو نعمت در زندگی تلاش کنیم.

وی با اعلام اینکه در این همایش از نام‌های معصومه و رضا به قید قرعه تجلیل شد افزود: دو دستگاه دوچرخه و 40 جایزه نفیس در بین شرکت‌کنندگان این مسابقه به قید قرعه اهداء شد.

در حاشیه برگزاری پیاده‌روی، برنامه فرهنگی و اجتماعی برگزار شد و مولودی‌خوانی، سخنرانی و برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی برگزار و از قهرمانان ملی و جهانی این روستا در رشته‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی تجلیل شد تا گامی برای تشویق دیگران برای این امور باشد.

مردم روستای سوچلمای نکا در دل طبیعت بکر و سالم بخش هزارجریب، روز جمعه یک روز خوب و با نشاط را در کنار توسعه ورزش همگانی تجربه کردند تا با گسترش فرهنگ ورزش در بین مردم در کنار برخورداری از طبیعت سالم، زندگی سالم را برای خود و جامعه رقم بزنند.

همایش یک روزه پیاده‌روی و همایش بزرگ دهه کرامت، به مناسبت دهه کرامت و همزمان با میلاد امام رضا(ع) و با هدف توسعه ورزش همگانی به همت هیأت امنا، هیأت مذهبی، صندوق و بیمه جوانان و کانون فرهنگی رویش مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای سوچلمای نکا با حضور پرشور مردم این روستا در بخش هزارجریب برگزار شد.





منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار