نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دولت دوازدهم می‌تواند با تجاربی که از دولت یازدهم و دولت‌های گذشته اندوخته، حرکتی را آغاز کند که نتیجه‌ آن بهبود معیشت و معنویت جامعه باشد.
کد خبر: ۴۷۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 05 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: روز گذشته شاهد مراسم تنفیذ و فردا شاهد مراسم تحلیف هستیم، این مراسم یک تشریفات نیست بلکه حرکت محتوایی و تعهد است که امضاء می‌شود و در این دنیا و آخرت مورد توجه قرار می‌گیرد.


امام جمعه شیراز افزود: اگر تنفیذ نباشد کسی حق دخالت در امور مردم و عزل و نصب مسئولین نخواهد داشت و باید با فرمان، ولی فقیه باشد تا به رای مردم حجت شرعی ایجاد می‌کند.


آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه تنفیذ یک ظاهرسازی و یا یک تشریفاتی که در سایر کشور‌ها انجام می‌گیرد، نیست، بیان کرد: تنفیذ واگذاری شرعی مسئولیت اداره امور کشور به مدت ۴ سال به یک منتخب که با رأی مردم انتخاب شده، است و تحلیف هم تعهدی است که منتخب مردم و رئیس جمهور در حضور رئیس قوه قضائیه و قوه مقننه و شورای نگهبان و نمایندگان مردم و شخصیت‌های تراز اول مملکت با ادای سوگند بر خود متعهد می‌کند.


وی اظهار داشت: مردم انتظار می‌کشند که این دولت با تجارتی که از دولت یازدهم و دولت‌های گذشته گرفته حرکتی را آغاز کند که نتیجه آن بهتر شدن معنویت و معیشت جامعه باشد.


آیت الله ایمانی ادامه داد: روزگاری انتظار بود برجام نتیجه دهد، اما دیدیم آمریکا با بد اخلاقی به قول خودشان مادر تحریم‌ها را به تصویب رساندند بنابر این ما انتظار اینکه آمریکا با ما سر سازش داشته باشد نداریم و در طول ۳، ۸ سال هم چنین بود و آنچه امروز انجام داده نه تنها مسئولین ما بلکه سیاست مداران جهان اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا با جسم و روح برجام مخالف است و باید پاسخ لازم به آمریکا داد.


امام جمعه شیراز بیان کرد: باید هوشیار باشیم، بصیرت داشته باشیم و از نفوذ آمریکا جلوگیری شود و از مملکت یک صدا شنیده شود و رسانه‌ها یک قلم و صدا باشند.


آیت الله ایمانی تصریح کرد: امروز ما همه وظیفه داریم از قوای نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، نیروی دفاعی کشور و نیروی مسلح کشور دفاع جانانه کنیم، امروز همه موظفیم که بین مسئولین کشوری و لشکری یک چهره زیبا از هماهنگی معرفی کنیم که دنیا بفهمد قوه مجریه ما با نیروی مسلح ما یکی است، مردم ما پشتوانه هر دو هستند.


نماینده، ولی فقیه در فارس یادآور شد: هم قوه مجریه هم نیروی مسلح بدانند و درک کنند سپاه نور چشم این مملکت است، ارتش نور دیدگان این ملت است و به هیچ شکلی اجازه ندهند که امریکا بخواهد با دو قطبی ساختن کشور آن‌ها را مقابل هم قرار بدهد.


وی تصریح کرد: واقعا بدون شعار هرکس هرجا که باشد، مسئولین فضای اشتغال و تولید را فراهم کند زمانیکه این حرکت ایجاد شد تحریم‌ها کم اثر می‌شود و برخی تحریم‌ها کاملا بی اثر است.


امام جمعه شیراز تاکید کرد: باید موانع از سرراه تولید بر داریم، زیرا از اینکه یک سرمایه گذار را یکسال منتظر نگه داریم به هدف نخواهیم رسید.


وی تاکید کرد: از طرفی دیگر در دولت دوازدهم باید جلوگیری از فساد را در اولویت قرار داد به خصوص کسانیکه حقوق‌های نجومی می‌گیرد و گرفته اند.


نماینده، ولی فقیه در استان فارس همچنین به هفدهم مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار صارمی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها با توجه به جایگاه خود و تاثیری که بر افکار عمومی جامعه دارند باید مانع نفوذ آمریکا شوند. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار