بیگی:
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است؛ زیرا نه تنها توانایی حفظ فرصت‌های شغلی را نداشت بلکه فرصت شغلی جدید هم نتوانسته ایجاد کند که منجر به افزایش تعداد بیکاران در کشور شده است.
کد خبر: ۴۷۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 03 August 2017
احمد علیرضا بیگی امروز در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: رئیس جمهور باید در انتخابات کابینه دقت لازم را داشته و اشتباه سابق در انتخاب وزیر را تکرار نکند.

عملکرد ضعیف دولت یازدهم در تأمین مطالبات و توقعات مردم
وی با بیان اینکه کابینه دولت یازدهم در راستای تأمین مطالبات و توقعات مردم بسیار عملکرد ضعیفی داشت، افزود: طی چهار سال گذشته ناهماهنگی در بین وزرا بسیار مشهود بود و مشکلات عدیده‌ای به واسطه اینکه وزرا درگیر کارهای شخصی و کسب و کار تجاری خود بودند را کشور متحمل شد که قابل کتمان نیست.

تجارت شخصی وزیر
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مصداق وزیر درگیر به تجارت شخصی را وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس جهت پاسخگویی به برخی سوالات دعوت کرد که این وزیر تمام تلاش خود را برای اینکه نشان دهد مسؤولیت ۱۴ شرکت پتروشیمی با وی نبوده و حداقل اینکه تمام مسؤولیت‌ها را قبل از تصدی وزارت تحویل داده،کرد و در نهایت مجلس قانع نشد.

وی با تاکید به ناهماهنگی بین کابینه در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش اقتصاد کشور بیان کرد: چهار وزیر با امضاء نامه‌ای به دولت در موضوع اقتصادی هشدار به دولت داده‌اند که یکی از این وزرا، وزیر اقتصاد و دارایی است؛ در حالی که وظیفه ذاتی این وزارتخانه ساماندهی موضوعات اقتصادی است و به جای این کار، اقدام به هشدار به دولت می‌کند که همگی ناشی از بی‌هماهنگی موجود است.

نماینده مجلس شورای اسلامی به تکلیف محوله دولت به وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسائل مسکن مهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه این وزارتخانه نسبت به تعهدات خود کاری نکرده و ساکنان مسکن مهر در حوزه‌های مختلف از قبیل عدم وجود زیرساخت‌ها، مدارس، مراکز بهداشتی و غیره دچار مشکلات فراوانی شده‌اند به طوریکه روز به روز به جمعیت آنها اضافه شده و مدارس به صورت 2 شیفتی و سه شیفتی فعالیت می‌کنند.

وی از اقدامات مثبت دولت یازدهم را خودکفایی در تولید گندم مطرح کرد و با بیان اینکه کشور در یک اقدام مؤثر توانست بی‌نیاز از واردات گندم شود، ادامه داد: البته علامت سوال‌های زیادی نیز ایجاد شد که نمونه آن را می‌توان طرح خرید تضمینی گندم بیان کرد که در کنار آن دولت به واحدهای تولیدی مواد غذایی به بهانه وجود صادرات، اجازه واردات گندم را داد که قابل تامل بود.

بیگی اضافه کرد: بهانه دولت از مجوز به واحدهای تولیدی جهت واردات، ارزان بودن گندم خارجی بود تا تولیدکننده با این گندم محصول تولیدی مقرون به صرفه‌ای داشته باشد در حالی که این واحدها گندم وارداتی به قیمت کیلویی ۷۰۰ تومان را به قیمت ۱۳۰۰ تومان به دولت فروختند و منفعت غیرشرعی ۵۰۰ تومانی از این کار به دست آوردند.

نابسمانی‌های موجود در حوزه حمل و نقل/عدم وجود پایبندی وزرا به موازین قانون
وی نابسمانی‌های موجود در حوزه حمل و نقل را یادآور شد که در برش استانی، ضرر زیادی از این حوزه به خود استان آذربایجان‌شرقی وارد شده است، تصریح کرد: سال گذشته استان آذربایجان‌شرقی تاوان جبران ناپذیری از این نابسمانی حوزه و حمل و نقل را داد که منجر به کشته شدگان بیش از ۵۰ نفر از همشهریان شد و در مقابل دولت نسبت به این موضوع نه تنها رفتار مناسبی نداشت بلکه در مقایسه با حادثه پلاسکو بسیار دوگانه رفتار کرد و نتیجه رسیدگی به موضوع هنوز مبهم و لاینحل در جای خود باقی مانده و امکان کاوش و واکاوی از طرف دولت نیز فراهم نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید به عدم وجود پایبندی وزرا به موازین قانونی اذعان داشت: راه و شهرسازی در طول این چهار سال به تعهدات خود نسبت به اصل ۴۴ پایبند نبوده و ۱۱۱ فروند هواپیما خریداری کردند که بر خلاف قانون اصل ۴۴ قانون اساسی بود زیرا این کار باید توسط بخش خصوصی صورت می‌گرفت که منجر به ایجاد علامت سوال‌های زیادی نسبت به سلامت جامعه شد.

لاینحل باقی ماندن حقوق‌های نجومی در دولت یازدهم/دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است
وی افشای حقوق‌های نجومی در این دولت را هم عنوان کرد که همچنان لاینحل باقی مانده و مجلس و دولت نتوانستند وظیفه خود نسبت به این موضوع را ادا کنند و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رسیدگی به وضعیت حقوق‌های نجومی، تاکنون منشاء اصلی این پول‌ها مشخص نشده و معلوم نیست چه کسانی و از چه منابعی این پول‌ها را آورده‌اند.

بیگی ابراز کرد: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است؛ زیرا نه تنها توانایی حفظ فرصت‌های شغلی را نداشت بلکه فرصت شغلی جدید هم نتوانسته ایجاد کند که منجر به افزایش تعداد بیکاران در کشور شده است.

وی با اشاره به فقدان سرمایه‌گذاری توسط دولت در این چهار سال تصریح کرد: مصداق این عدم پشتیبانی از سرمایه‌گذاری مؤسسات اعتباری در کشور است که مردم با سپرده‌گذاری در آن مراکز با مشکل روبه رو شده و حتی نمی‌توانند پول خود را از مؤسسات دریافت کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نمایندگان مجلس سوالاتی در زمینه اقتصاد، بهره‌مندی از خلاقیت فکری، اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید که همواره جزو تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بود را از دولت دارند زیرا اهتمام لازم در این امر صورت نگرفته و گزارشات ارائه شده به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

کارگزاران دولتی در عرصه سیاست داخلی هم رفتار ناکارآمدی از خود نشان دادند/عملکرد ضعیف  دولت در شورای چهارم تبریز
وی با ابراز تاسف از اینکه کارگزاران دولتی در عرصه سیاست داخلی هم رفتار ناکارآمدی از خود نشان دادند، ادامه داد: نمونه بارز آن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز بوده که با تغییر نتیجه همراه شد و یا ابطال انتخابات اهر و هریس که منجر به بی‌نماینده ماندن دو ساله این مناطق در مجلس شد.

بیگی خاطرنشان کرد: برای نمونه عملکرد دولت در شورای چهارم تبریز نیز بسیار ضعیف بوده؛ زیرا با توجه به فسادی که برخی از اعضای شورای شهر تبریز به بار آوردند،همچنان دستگاه اجرایی در رویارویی با آن ضعیف عمل کرده و اعضای متخلف با پس دادن پول‌های گرفته شده،در پی استفاده از تخفیف مجازات ارتشاء بودند که به این‌گونه نیز شد و آنها علاوه بر آزادی، دوباره سر پست خود بازگشتند که با ورود ما و بازنگری‌های انجام گرفته، آنها را دوباره از شورا اخراج کردیم.

بی ثباتی مسؤولیتی و سیاسی‌ در حوزه انتخاباتی
وی همچنین به بی‌ثباتی مسؤولیتی و سیاسی در حوزه انتخاباتی خود اشاره و اضافه کرد: چرا باید در 2 شهر آذرشهر و اسکو سالیانه یک فرماندار عوض شود تا باعث اثرگذاری در روند پاسخ‌دهی به نیازمندی‌های مردم آن منطقه شود؟

سوءمدیریت دستگاه اجرایی در برخورد با حادثه سیل عجب‌شیر و آذرشهر
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، سوءمدیریت دستگاه اجرایی در برخورد با حادثه سیل عجب‌شیر و آذرشهر را یکی دیگر از ضعف دولت یازدهم دانست و با تاکید به اینکه دولت نقش بسیار ضعیفی را در این خصوص ایفا کرد، ادامه داد: در حادثه سیل علناً با جان و مال مردم در ارتباط بودیم که دور از انتظار و پیش‌بینی بود ولی انگار نه انگار که تعداد زیادی از این مردم جان خود را به خاطر برخی بی‌تدبیری‌ها از دست دادند.

اغلب منابع مالی احیای دریاچه ارومیه سهم سفرهای خارجی برخی افراد شد
وی موضوع رسیدگی به احیای دریاچه ارومیه که سالیان دراز به عنوان موضوع اصلی جلسات دولت بود را مطرح کرد و در این خصوص با اشاره به اینکه اغلب منابع مالی اختصاص یافته سهم سفرهای خارجی برخی افراد شد، اضافه کرد: اگر تدبیری بود باید بارش‌های پائیزه، زمستانی و بهاری به دریاچه ارومیه انتقال می‌یافت که متاسفانه نه تنها این موضوع رخ نداد بلکه اندک لایروبی که در بستر دریاچه باید اتفاق می‌افتاد نیز صورت نگرفت.

بیگی افزود: این همه بارندگی که در منطقه شد نه تنها به دریاچه ارومیه نرسید بلکه جان مردم را هم گرفت.

وی با یادآوری وعده دیگر دولت به مردم آذربایجان در خصوص راه‌اندازی فرهنگستان ترکی آذربایجانی، بیان کرد: به جای فرهنگستان، بنیاد فرهنگ و زبان آذربایجان ایجاد شد که خروجی آن تدوین کتاب «والیان آذربایجان» بود که هیچ سنخیت و ارتباطی با فرهنگ مردم آذربایجان ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادراه سهند و وعده و وعیدهای دولتی در این پروژه و عملی نکردن آنها ابراز کرد: این پروژه همچنان مسکوت مانده و مردم حسرت به دل انتظار دسترسی دارند.

وی اضافه کرد: پروژه آزادراه تبریز- بازرگان نیز یکی دیگر از پروژه‌های قابل توجهی است که فقط دولت در دوران انتخابات با یک حرکت انتخاباتی آن را بر سر زبان‌ها آورد که بعد از انتخابات دوباره به باد فراموشی سپرده شد و عملاً تا به امروز تغییر ملموسی مشاهده نشده است.

بیگی با تاکید به اینکه اصل موضوع در انتخاب کابینه، کارآمدی فرد است و باید دولت دوازدهم بر این اساس پایه‌گذاری شود، گفت: دولت دوازدهم باید با تکیه بر اصل تعهد و کارآمدی تغییرات محسوسی در جامعه ایجاد کند؛ انتظار می‌رود کابینه جدید با این شاخص‌ها به مجلس معرفی شوند و اصلاً فرقی نمی‌کند این افراد جوان و یا زن باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :