سخنگوی دولت؛
تابناک مرکزی: سخنگوی دولت: درصددیم از محل درآمدهای صادرات نفتی در سال ۹۶ به صادرکنندگان محصولات غیرنفتی تسهیلات ارائه دهیم.
کد خبر: ۴۷۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 31 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ محمدباقر نوبخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در تشریح جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : رویکرد عمده این جلسه تاکید بر برون گرایی در سیاست های کلی اقتصاد کشور بود.

وی یکی از وجوه عملی این برون گرایی را توسعه صادرات غیرنفتی خواند و افزود : بحث امروز این جلسه چگونگی تعیین ساز و کار حمایت از صادرات غیر نفتی در کنار صادرات نفتی بود .

سخنگوی دولت به درآمد 45 میلیارد دلاری صادرات نفتی در سال 96 اشاره کرد و ادامه داد : اما بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه کشور ما نمی توانیم همه این 45 میلیارد دلار را در بودجه استفاده کنیم لذا بناست حدود 30 درصد از این اعتبار که بالغ بر 15 میلیارد دلار می شود وارد صندوق توسعه ملی کشور شود .

نوبخت گفت: درصددیم از محل اعتبار 15 میلیارد دلاری صادرات نفتی در صندوق توسعه ملی، به توسعه صادرات غیر نفتی از طریق ارائه تسهیلات به صادر کنندگان این بخش کمک کنیم .

وی چگونگی اعطای تسهیلات ارزی و ریالی را از جمله محورهای گفتگوی جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: میزان ارائه تسهیلات به صورت ارزی و ریالی و چگونگی محاسبه ارزان این تسهیلات برای صادرکنندگان غیر نفتی بحث و بررسی شد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: خوشبختانه هیئت امنای صندوق توسعه ملی برای صادرات غیر نفتی در بخش صنعت و کشاورزی نرخ های ترجیحی قائل شدند .

وی گفت : در این جلسه بحث بر سر این بود که از آنجا که صندوق توسعه ملی تسهیلاتی به مراتب با نرخ ارزانتر از نظام بانکی به صادر کنندگان اعطا می کند لذا تعیین ساز و کاری برای پرداخت مابه التفاوت به منظور محاسبه ارزانتر این تسهیلات از طریق بودجه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

/انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار