تابناک مرکزی: قرارداد مشارکت تولید واگن بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ترنس مش هلدینگ روسیه برای تولید 2000 واگن امضا شد
کد خبر: ۴۷۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 31 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ميزان، قرارداد تولید مشترک واگن سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) وشرکت ترس مش هلدینگ روسیه امروز در مراسمی با حضور محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، عباس عراقچى وزير امور خارجه ايران و سفير روسيه امضا شد.

در اين نشست منصور معظمى معاون وزير صنعت با اشاره به سفر اخير رئيس جمهور به كشور روسيه اظهار كرد: در سفرى كه اخيرا اقاى روحانى به روسيه داشته قرارداد اوليه توليد مشترك واگن به امضا رسيد كه اين قرارداد امروز نهايى مى شود.

وى افزود: شركت ترنس مش روسيه بزرگترين شركت ساخت لوكومتيو در اين كشور است كه داراى تكنولوژى بالايى بوده که ميتواند انتقال اين تكنولوژى انجام گيرد.

معظمی در ارتباط با راه اندازى شركت ايرانى روسى توليد واگن، گفت: اين شركت كه 80 درصد آن متعلق به طرف روسی و 20 درصد باقى مانده ایرانی است با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 500 میلیون یورویی فعاليت خود وا آغاز خواهد كرد.

وی ادامه داد: طرف روسی با خرید یک کارخانه واگن ساز داخلی شروع به تولید واگن و سرمایه گذاری داخلی خواهد کرد و با توجه به تاکید دولت و الزامات برنامه ششم توسعه و البته مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت ٢هزار واگن مترو، این شرکت روسی برای ساخت این واگن‌ها هماهنگی‌های لازم را با ایدرو انجام خواهد داد.

مدير عامل ايدرو در پايان نیاز داخلى کشور به توليد واگن را 8 تا 10 هزار واگن دانست و تصريح كرد: طبق اعلام وزارت کشور اين بين 8 تا 10 هزار واگن نياز امروز كشور بوده و همکاری با شركت روسى یک فرصت برای کشور روسیه و ایران بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار