دبیر کل جامعه زینب (س)؛
تابناک مرکزی: دبیر کل جامعه زینب (س) با انتقاد از عدم برنامه ریزی برای حضور زنان در مسندهای کلیدی گفت:متاسفانه واقعیت سیاسی تنها حق رای را به زنان داده است.
کد خبر: ۴۷۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 31 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، اعظم حاجی عباسی در نشست سهم زنان از هیت وزیران که توسط انجمن اندیشه و قلم در تالار مسجد الرحمن تهران برگزار شد ضمن مطرح کردن این سوال که چرا زنان مسئولیت های کلیدی ندارند گفت: اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی و تلاش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محروم کند، برخلاف حکم خدا عمل کرده است.

دبیر کل جامعه زینب (س) با اشاره به اینکه اگر زن از سواد و آگاهی برخوردار باشد کسی نمی تواند به آسانی به او زور بگوید و حق او را پایمال کند، اظهار داشت: اسلام برابری و احترام را برای همه اعم از زن و مرد، آقا و خدمتگزار تضمین کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اسناد و جزئیات زندگی پیامبر زنان دوشادوش مردان، جامعه اسلامی را بنا نهادند و در همه امور مشارکت داشتند، تاکید کرد: پیام برابری پیامبر اسلام حتی امروز نیز برای بسیاری از جوامع ناشناخته است.

حاجی عباسی در ادامه به تضاد میان آمال زنان و مقاومت مردان در دستیابی به قدرت اشاره کرد و گفت: متاسفانه واقعیت سیاسی تنها حق رای را به زنان داده است. البته زنان حق رأی گرفتن هم دارند اما بسیار محدود است.

دبیر کل جامعه زینب (س) لازمه رسیدن به یک جامعه توسعه یافته را حرکت سریع در مسیر توسعه خواند و اظهار کرد: از آنجایی که زنان نیمی از جامعه هستند بدون حضور آنها نمی‌توان به مقصد رسید؛ همانطور که انسان با یک پا نمی تواند حرکت کند، چه برسد به اینکه حرکت سریع داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم برنامه ریزی برای حضور زنان در مسندهای کلیدی گفت: نسبت به حضور زنان دو دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول دیدگاهی است که نیاز جامعه را به حضور مثبت و سازنده زنان احساس می‌کند و برای آن برنامه‌ریزی دارد. این نگاه، نگاه متعالی اسلامی است. در دیدگاه دوم نیاز زن را جهت حضور و فعالیت عامل مهمی ارزیابی می‌کند. براساس این دیدگاه هر زنی که احساس نیاز به فعالیت اجتماعی و سیاسی کند، خود موظف است ابزار و امکانات آن را فراهم کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار