تابناک مرکزی: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اعطای مجوز راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در این شهر خبر داد و گفت: باید برای مراکز فروش داروهای گیاهی که در این مراکز بعضا افراد غیر متخصص به طب سنتی نیز می‌پردازند سازوکار مناسبی اتخاذ و از بروز تخلف جلوگیری شود.
کد خبر: ۴۶۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 27 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، حسن طاهراحمدی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی، گفت: با توجه به اعطای مجوز برای راه‌اندازی این دانشکده، مقدمات کار انجام و دو دستیار در این رابطه به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان این نکته که متخصصین طب سنتی در اغلب موارد باید تبعات ناشی از دخالت افراد غیر متخصص در این بخش را جبران کنند، عنوان کرد: متاسفانه عموما افرادی که تخصص، علم و تجربه کافی ندارند در بخش طب سنتی وارد می‌شوند و به درمان افراد می‌پردازند، این معضلی است که در تمام نقاط کشور از جمله اراک رواج دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه در خصوص طب سنتی، بیان کرد: مردم باید با طب سنتی علمی و تخصصی و افرادی که به عنوان متخصص این علم می‌توانند به آنها رجوع کنند آشنا شده و نسبت به این موضوع مطلع شوند. نقش رسانه در این خصوص می‌تواند موثر و کلیدی باشد.

طاهراحمدی با بیان اینکه مردم با تجویز اشتباه افراد ناآگاه در بخش طب سنتی آسیب می‌بینند، عنوان کرد: به عنوان نمونه گفته می‌شود که با طب سنتی می‌توان ناباروری را درمان کرد در صورتی که این گفته درست نیست و مردم با این باور، از پرداختن به دیگر راه‌های ممکن درمانی صرف نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: باید سازوکار مناسبی با تشکیل یک کمیته تخصصی برای بررسی تخلف‌های طب سنتی در نظر گرفته شود و از بروز تخلف در این بخش جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار