تابناک مرکزی: قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها توضیحاتی را در خصوص شوراهایی که منحل یا انتخابات آن‌ها ابطال شده است را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 15 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت؛ سید سلمان سامانی در خصوص وضعیت شوراهایی که انتخابات آنها ابطال شده است یا شورایی که منحل می‌شود، اظهار داشت: براساس قانون، اگر انتخابات شورای شهری ابطال یا شورایی منحل شود، استانداران به عنوان جانشین شورای شهر مسئولیت پیدا می‌کند تا وظایفی که مطابق قانون بر عهده شورای شهر نهاده شده را بر عهده گیرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها بیان کرد: در صورتی که انتخابات شورای شهری ابطال یا مطابق مقررات قانونى شورایی منحل شود، استانداران تا برگزارى انتخابات و تشکیل شوراى جدید به عنوان جانشین شورای شهر به وظایف قانونی این نهاد عمل می‌کنند که در دوره‌هاى گذشته نیز موارد این چنینی وجود داشته است.

وى افزود: استثناء در این خصوص شوراى شهر تهران است که در صورت انحلال شورا یا ابطال انتخابات آن این مسئولیت برعهده وزیر کشور قرار می گیرد.

بر اساس ماده ۸۵ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران:

هر گاه انتخابات هر یک از شوراهای روستا و شهر و شهرک بنا به دلایل ذکر شده متوقف و یا پس از تشکیل طبق مقررات قانونی منحل‌شود تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید، استاندار جانشین آن شورا خواهد بود. ( اصلاحیه مورخ 27/08/86 )

تبصره 1 - جانشین شورای شهر تهران، وزیر کشور خواهد بود.

تبصره 2 - جانشین شورای روستا، شورای بخش می‌باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار