رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی مطرح کرد
تابناک مرکزی: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: ۲۵ پرونده برای ۳۴ نفر تحویل دستگاه قضا دادیم که به‌غیر از برخی فرمانداران و بخشداران، بعضی مسئولان و مدیران‌کل با وجود تذکر‌ها در زمینه‌های مالی، سخنرانی، مقاله‌نویسی و تهدید در انتخابات اخیر تخلف داشتند.
کد خبر: ۴۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 15 July 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، سید‌باقر تقوی اظهار داشت: هیچ نقطه‌ای از دنیا مشارکت 85 درصدی در جریان انتخابات ندارند و خود یک نعمت و زیبایی است و باید در این راستا، به منظور برقراری انتخابات در مسیر سلامت خود تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در زمینه انتخابات اقداماتی انجام می‌دهد و در این زمان شورای نگهبان در مرکز یک هیئت هفت نفره مرکزی نظارت بر انتخابات را تشکیل می‌دهد که سه نفر از فقها، دو نفر از حقوقدان‌ها و دو نفر از افراد دیگر عضو این هیئت مرکزی نظارت هستند که در هر استانی این هیئت نظارت وجود دارد.

تقوی عنوان کرد: به این شکل که مسئول دفتر شورای نگهبان در استان 10 نفر را معرفی و از بین این 10 نفر پنج نفر که صلاحیت بیشتری در زمینه نظارت بر انتخابات را دارند انتخاب و یک نفر از این تعداد مسئول دفتر استان می‌شود و پنج نفر باقی‌مانده عضو هیئت نظارت بر استان می‌شوند که همین هیئت 6 نفره را به منظور تشکیل هیئت سه نفره نظارت بر انتخابات در هر شهرستان معرفی می‌کند که به‌دنبال این در هر بخش هم یک هیئت نظارت وجود دارد. در راس تمام هیئت‌های تشکیل شده شورای نگهبان قرار دارد که وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به دیگر اقدامات شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان آسیب‌شناسی را آغاز کرده و همچنین پژوهشکده شورای نگهبان فعال شده و بانک اطلاعاتی را تشکیل داده و نظارت بر فعالیت نمایندگان مجلس، نظارت بر کاندید‌اها، رصد گروه‌های سیاسی، آسیب‌شناسی همزمان دو انتخابات از دیگر اقدامات  وظایف شورای نگهبان است.

تقوی عنوان کرد: یکی از بحث‌هایی که در زمینه انتخابات وجود دارد انتخابات الکترونیکی است که شورای نگهبان همواره آمادگی خود را اعلام کرده است به شرط اینکه زیر‌ساخت‌‌های مناسب این اقدام را دولت آماده کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به وظیفه اصحاب رسانه تصریح کرد: شورای نگهبان از اصحاب رسانه تعدادی مطالبه دارد که باید به شکل مستمر به آن عمل کنید یکی از این وظیفه‌ها این است که به مطالبات رهبری از دستگاه‌های مختلف توجه کنید.

تقوی اظافه کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی هم انتظار داریم عمل را جایگزین حرف‌زدن کنیم و به حرف‌هایمان عمل کنیم و به جای کارگیری کار‌سازی کنید همچنین حراست از یاد امام و شهدا از دیگر وظایف رسانه‌ها‌ست و به‌منظور به‌جای آورن حق شهدا در مطالب خود گریزی به شهدا داشته باشید، اجازه حاشیه سازی ندهید و از مطالبات و معیشت مردم پاسداری کنید.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های تخلف در زمان انتخابات گفت: 25 پرونده برای 34 نفر تحویل دستگاه قضا دادیم که به غیر از برخی فرمانداران و بخشداران، بعضی مسئولان و مدیران کل با وجود تذکر‌ها در زمینه‌های مالی، سخنرانی، مقاله نویسی و تهدید در انتخابات اخیر مرتکب تخلف شدند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: باتوجه به اینکه پرونده استانداران و فرمانداران مراکز استان باید برای رسیدگی به تهران ارسال شود، برای شخص آقای استاندار و فرماندار اراک پرونده تخلف انتخاباتی به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار