فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ششم حزب‌الله اراک؛
تابناک مرکزی: فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ششم حزب‌الله اراک خانواده را مهمترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش در جامعه مطرح است و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، عزم همگانی را می طلبد.
کد خبر: ۴۵۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 09 July 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی؛ هادی تقوایی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ششم حزب‌الله حوزه مقاومت بسیج شهیدچمران ناحیه اراک خانواده را مهمترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش در جامعه مطرح است و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، عزم همگانی را می طلبد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران این باور را در جامعه نهادینه کرد که می توان در تمام شئون زندگی، سبک زندگی اسلامی را پیاده کرد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ششم حزب‌الله اراک تصریح کرد: از آنجا که در جامعه اسلامی، پایبندی به ارزش‌هایی از جمله حجاب به عنوان یکی از مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی تلقی می‌شود، هنجارمند شدن این ارزش، تضمین برخی مولفه ‌ای مهم اجتماعی را برای افراد جامعه به ویژه زنان دامن می زند.

تقوایی بر لزوم ادای وظیفه و تکلیف دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری، مباحث فرهنگی است و اگر سایر مسئولان نیز به مانند ایشان دغدغه داشتند خیلی از مشکلات و معضلات فرهنگی برطرف می‌شد.

وی افزود: حجاب و عفاف به استواری اجتماع منتهی می‌شود چراکه حجاب و عفاف، سلامت جامعه را تضمین می‌کند، و بی‌حجابی بستر بسیار مهم برای ایجاد و اشاعه آسیب‌های اجتماعی است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ششم حزب‌الله اراک تصریح کرد: تربیت درست بر محور حیا و عفت و مینه سازی و فرهنگ سازی برای ازدواج سالم و بدون تشریفات را دو نکته اساسی در مقوله عفاف و حجاب است بنابراین باید تلاش شود تا علل و عوامل بی‌حجابی باید به صورت ریشه‌ای مرتفع شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
حجاب در جامعه



۱۱۱- ملاک حجاب و پوشش در جامعه بایستی عرف باشد که حداقل شرع صادقانه و بی ریا می باشد زیرا هدف از حجاب جلب نظر و تحریک نکردن است. و چه بسا حجاب انگشت نما عین بی حجابی و هرزگی گردد. ولی باید دانست که عفاف و عصمت، مغز عدالت است که بدون عرفان نفس چه بسا حاصلی وارونه به بار آورد.



۱۱۲- هیچ شرک و ظلمی بدتر از اصرار در هدایت مردم نیست که خداوند در کتابش حتی انبیای خود را از این کار منع نموده و وعده به اشد عذاب کرده است زیرا اصل و حق دین همان اختیار و انتخاب است و لذا اکراه در دین را خداوند عین گمراهی (الغی) نامیده است.



استاد علی اکبر خانجانی

کتاب حکمت حکومت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار