انتقادات تند یک عضو جمنا:
تابناک مرکزی: محمدحسن آصفری عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می گوید تغییرات جمنا راه به جایی نخواهد برد و باعث نمی شود مجموعه نیروهای انقلاب توفیقی به دست آورند.
کد خبر: ۴۵۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 09 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از نامه نیوز، در روزهای اخیر اصلاح ساختار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به صورت تقریبا پنهانی در حال انجام است و افرادی در صدر مدیریتی این مجموعه تغییر کرده اند.

محمدحسن آصفری نماینده سابق مردم اراک کمیجان و خنداب و عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می گوید این تغییرات راه به جایی نخواهد برد و باعث نمی شود مجموعه نیروهای انقلاب توفیقی به دست آورند.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با این عضو جمنا را در ادامه بخوانید؛

در روزهای اخیر اعضای مختلف جمنا همچون آقای آل اسحاق و فروزنده از تغییر مکانیزم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سخن گفتند، شما به عنوان عضوی از این مجموعه بفرمایید با چه هدفی تغییر مکانیزم جمنا انجام شد؟ آیا می خواهید چتر خود را وسیع تر کنید؟

امروز اصولگرایی و جریان انقلاب نیاز به یک بازنگری جدی دارد، فقط با سازوکاری به اسم جمنا نمی شود مسائل را حل کرد. انقلاب به دوران بلوغ رسید و در دهه چهارم خود قرار دارد بنابراین نیاز است از همه جریانات حاضر در خط انقلاب و پایبند به ارزش های انقلاب برای خدمت به مردم استفاده شود. نگاه های حزبی و جریانی نمی تواند موفق باشد. گرچه نامزد جریان اصلاحات پیروز انتخابات شد اما به آن معنا نیست که مردم به جریان اصلاحات رأی دادند یا اگر روزی شخصی اصولگرا سرکار آمد معنایش این نمی شود که مردم به جریان اصوگرایی اقبال کردند. مردم کارنامه و رفتار افراد را ارزیابی می کنند بنابراین آنقدر که مسئولان درگیر مسائل جریانی و جناحی هستند مردم کف خیابان درگیر چنین مسائلی نیستند. امروز باید جریان اصولگرایی و انقلاب بازنگری جدی شوند چون کسانی را مشاهده می کنیم که کنار هستند اما بعد می آیند و سرسفره آماده می نشینند. معتقدم ضرباتی که جریان نیروهای انقلاب خورده از این دست افراد بوده است چون مردم را بعضا فراموش می کنند و پایبند به اصول و آرمان هایی که مورد تأکید امام بود نیستند. جریان نیروهای انقلاب به معنی دوری از اشرافی گری و تبعیض است اما می بینیم در بعضی موارد این شاخصه ها فراموش می شود، خوب مردم اینها را می بینند و به جریان انقلاب اقبال نشان نمی دهند. در مقابل جریان رقیب شعارهایی را با دروغ پراکنی، تهمت زنی به طرف مقابل و استفاده از شیوه های پوپولیستی و ژورنالیستی مطرح می کند که با وجود فاصله داشتن با اصول و آرمان های انقلاب، به کمک شبکه های ماهواره ای و اجتماعی حقایق را طور دیگری جلوه می دهد که منجر به پیروزی اش می شود. چهار سال از دولت اصلاحات البته با نام اعتدال گذشت، مجلس هم اکثریت اصلاح طلب هستند و شوراها نیز در اختیار آنها قرار گرفت. معتقدم تا 2 سال دیگر اگر اصلاح طلبان نتوانند برای شعارهایی که دادند دستاورد عملی به جامعه عرضه کنند ورق بر می گردد و مردم به جریان دیگری اقبال نشان می دهند. به عبارت بهتر از آنجا که شعارهای شان پایه و اساس و بنیان درستی ندارد که اجرایی شود مجبور به خالی کردن عرصه به نفع جریان دیگر می شوند. امروز نیاز جامعه ما این است که یک جریان سومی روی کار آید که دغدغه اقتصاد، اشتغال و تبعیض باشد. جمنا هم اگر نتواند در این حوزه موفق شود به طبع در انتخابات مجلس نیز موفق نخواهد بود. اگر جریان رقیب آقای روحانی 29 اردیبهشت 16 میلیون در انتخابات ریاست جمهوری آورد به خاطر آن نبود که جمنا توانست مردم را بسیج کند و پای کار بیاورد بلکه آرایی ثابت و پایبند به آرمان های بودند که آمدند و آرای خود را به داخل صندوق انداختند بنابراین چه جمنا بود و چه نبود این اتفاق رخ می داد. جمنا باید حرکتی نو و جدید انجام دهد که آرای خاکستری را به نیروهای انقلاب جذب کند برای نیل به این مقصود بازنگری جدی در شعارها، برنامه ها و روش هایش براساس اصول لازم است. اگر جمنا فکر کند 16 میلیون رأی را در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق آورد، بداند این تصور اشتباهی است این دسته از آرا چه جمنا بود و چه نبود پای صندوق های رأی می آمد. رأی خاکستری اثرگذار است و می تواند سرنوشت جریان انقلاب و اصولگرا را تغییر دهد.

تغییرات و جابه جایی افراد که در جمنا انجام شد به نظر شما تأثیری در تحقق هدف جذب آرای خاکستری داشته باشد؟

خیر، جمنا تا نگاهش از پایتخت به نیروهای نخبه سطح استان ها تغییر نکند و بعضی افراد که مردم دیگر به آنها اقبال ندارند کنار نروند، اتفاقی جدیدی نمی افتد. به عبارت دیگر اگر دائم بخواهیم افرادی را در رأس جمنا تکرار کنیم، با توجه به اینکه تجربه نشان داد آنها با اقبال عمومی مواجه نیستند توفیقی کسب نمی شود. هر چند این افراد، نیروهای درست و توانمند هستند اما آن مردم کف خیابانی که می خواهیم آنها به میدان بیاوریم حضورشان را در رأس مجموعه نمی پذیرند. بنابراین اگر صرفا نیت آن باشد که نیروهای پایتخت در مجموعه جمنا جابه جا شوند و همچنان چهره ای نخبه و سوخته نشده کنار بمانند، مطمئنا این تغییرات نیز نمی تواند در سرنوشت نیروهای انقلاب اثرگذار باشد.

اخیرا آقای سروری که تجربه عضویت در شورای شهر تهران و نمایندگی مردم تهران در مجلس هشتم را دارد مسئولیت کمیته استان تهران را برعهده گرفته است، آیا نمی تواند به تعبیر شما جذب آرای کف خیابانی را کارآمدتر کند؟

من روی فرد خاصی نظر ندارم بلکه می گویم امروز جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیاز به چهره های جدید و سوخته نشده در رأس مجموعه خود دارد اگر این کار را بتوانیم انجام دهیم مطمئنا موفق خواهیم بود وگرنه اینکه صرفا مهره های قبلی بروند و دوباره افرادی دیگری با کارنامه شناخته شده برای مردم جای شان بیایند مطمئنا جریان جمنا نمی تواند موفق شود.

در روزهای اخیر شاهد بودیم که آقای حسین فدایی از مسئولیت معاونت سیاسی جمنا کنار رفت و آقای مهدی محمدی جای او را گرفت. آقای محمدی جوان و تجربه نشده است آیا نمی تواند این تغییر تأثیرگذار باشد؟

خیر، آقای سروری را توانمندتر می دانم اما آقای محمدی نمی تواند تغییری ایجاد کند.

یعنی آقای فدایی معاون سیاسی جمنا می ماند بهتر بود؟

عرض کردم برای مردم سوخته شد اما با رفتن فدایی و آمدن محمدی تغییری اتفاق نمی افتد .

آیا پایداری می آید با جمنا برای آینده همکاری کند؟

بیاید و نیاید مهم نیست. مهم آن است که جریان سوم امروز با شعارهای مردم پسند و استفاده از چهره های سوخته نشده تشکیل شود. نه آنکه افرادی بخواهند مدیریت در سایه باشند، یکی از دلایل شکست جمنا این بود که برخی می خواستند در سایه باشند و مدیریت در سایه کنند. این نگاه ها را جریان انقلاب خوب درک می کند تا اینها حل نشود مسائل و مشکلات ما برطرف نخواهد شد. حرکت جمنا جدید و ارزشمند است و اگر کسانی برای رسیدن به پست و مقام بخواهند آن را به نفع خودشان تسخیر کنند، قطعا نیروهای انقلاب اقدام آنها را پس می زنند و نمی پذیرند.

شما خودتان در داخل جمنا فعال هستید آیا نقد درون اردوگاهی انجام می دهید؟

بله، آنچه برای ما مهم است ارزش ها، آرمان ها و اصول انقلاب است. ما انتخاباتی که در جمنا داشتیم انتخاباتی نبود که بشود گفت رضایتمندی همه نیروهای انقلاب را داشت. طیف جمنا را محدود و سوراخ های غربالش را خیلی کوچک گرفتند به همین خاطر ما ضرر کردیم و نتوانستیم همه نیروهای انقلاب را جذب کنیم. اگر دل می سوزانیم باید از ظرفیت همه در مجموعه جمنا استفاده شود. متأسفانه دیدگاهی در جمنا وجود دارد که من از منتقدانش هستم. این دیدگاه خیلی قیف را تنگ کرد و گزینشی برخورد می کند و این رفتار گزینشی نمی تواند همه نیروهای جریان انقلاب را به خود جذب کند. این دیدگاه را باید در داخل جمنا اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار