عضو کمیسیون کشاورزی مجلس؛
تابناک مرکزی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام این که نمایندگان در حال جمع آوری استفساریه ای هستند تا در مورد موضوع های کشاورزی همه حلقه های تولید از پرداخت مالیات معاف شوند، گفت: ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز باید در امر تکمیل حلقه های تولید و برندسازی تمام ملاحظات کارشناسی را مد نظر قرار داد.
کد خبر: ۴۵۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 07 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی ابراهیمی ابراهیمی نماینده مردم شازند و رئیس کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامیکه با محوریت مشکلات کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان برگزار شد گفت: بسیاری از این تصمیم ها با مشاوره ها و هم اندیشی های اهالی متخصص خارج و داخل مجلس محقق شده است.

وی مشکل اساسی حاکم بر صنعت دام و طیور را نداشتن بازار مصرف مطمئن داخلی و خارجی برشمرد و خاطرنشان کرد: ازآنجا که مصرف داخلی جوابگوی ظرفیت تولید کنونی واحدهای تولیدی کشورمان نیست، لذا اگر بتوان مرغ و تخم مرغ را تولید کرد و به وفور صادر کرد، نه تنها واردات ذرت محل ایراد نیست، بلکه به دلیل اینکه نوعی واردات آب مجازی است، مزیت هم هست.

ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورها مشوق صادراتی به صادرکنندگان خود اعطا می کنند، باید این دست از اقدامات نیز در دستور کار جدی مسوولان کشور ما نیز باشد.

رییس کارگروه دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابراز همدردی در مورد بیشتر موارد مطرح شده از سوی سخنرانان، در مورد یکی از این مصادیق که بحث نوع اخذ مالیات است، گفت: از آنجا که برنج مشمول شلتوک هم می شود، نمی‌توان آن را از کالای اساسی معاف شده مبرا دانست؛ کما اینکه در کشورهای پیشرفته با ایده مالیات معادل صفر، با وجود برقرار ماندن حسابرسی جهت حفظ شفافیت مالی آن ها از مالیات معاف هستند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام این که نمایندگان در حال جمع آوری استفساریه ای هستند تا در مورد موضوع های کشاورزی همه حلقه های تولید از پرداخت مالیات معاف شوند، گفت: ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز باید در امر تکمیل حلقه های تولید و برندسازی تمام ملاحظات کارشناسی را مد نظر قرار داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار