تابناک مرکزی: فرماندار اراک گفت: آمارهای غرق شدگی در سطح کشور و استان و شهرستان‌ها نگران کننده است. طی تابستان سال گذشته در سطح کشور 24 نفر در آب غرق شدند و در استان تاکنون که ابتدای فصل گرماست سه نفر دچار غرق شدگی شدند.
کد خبر: ۴۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 07 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، حسین بختیاری گفت: آسیب حد و مرز نمی‌شناسد و برای پیشگیری و مقابله با آن همه مسئول هستند. 

وی با مثبت خواندن تعامل بین قوه قضائیه و شورای مبارزه با مواد مخدر، افزود: امروزه مواد مخدر حساسیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است چراکه در گذشته موادمخدر سنتی بوده و مقابله و کنترل آن با سهولت بیشتری نسبت به مواد مخدر صنعتی که امروزه باب شده‌، صورت می‌گیرد. 

بختیاری ادامه داد: ماده مخدر گل که کارزار آن آغاز شده، تنها با یک یا دوبار مصرف فرد را درگیر کرده و ترک آن مشکل است. در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر در سال گذشته مقام معظم رهبری دستگاه‌های مرتبط را احضار و وزیر کشور را متولی 6 آسیب‌ اجتماعی موجود در کشور کردند که اعتیاد به مواد مخدر در راس این آسیب‌هاست. 

وی ضمن تاکید بر حمایت ‌از سمن‌ها و موسسه‌های مردم نهاد، اظهار کرد: انجمن معتادان گمنام NA که در سال 87 با پنج عضو آغاز به کار کرد و اکنون این رقم به 5800 نفر می‌رسد، در سطح استان و کشور شناخته شده است و از مسئولان و مدیران انتظار می‌رود حمایت‌ها و مکان در اختیار آنها قرار دهند تا جلسات خود را در مکانی مناسب برگزار کنند. 

فرماندار اراک با اشاره به برگزاری انتخابات سال جاری در 29اردیبهشت‌ماه گفت: این انتخابات در نهایت امنیت برگزار شد و شاهد حضور با شکوه مردم بودیم. مردم نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نبوده و نظر خود را در نحوه اجرای امور کشور بیان کردند. انتظار می‌رود همگان دولت را حمایت کنند و در این صورت است که شاهد موفقیت روزافزون کشور در همه امور خواهیم بود، این موفقیت، موفقیت آحاد مردم است. 

بختیاری اظهار کرد: ما مسئولان در سیستم دولتی موظف هستیم در چارچوب سیاست‌های دولت تلاش کنیم و انتظار می‌رود همه مسئولان در راستای تحقق شعار امسال که مبتنی بر تولید و اشتغال است تلاش و همکاری های لازم را به عمل آورند. 

وی اضافه کرد: از بانک‌ها انتظار واقعی برای همکاری در جهت تحقق شعار تولید و اشتغال می‌رود، برخی از بانک‌ها به دلیل قوانین دست و پاگیر قادر به همکاری مناسب نیستند از این رو مدیران بانک‌ها باید نسبت به رفع این مشکل تدابیر لازم را بیندیشند. همچنین دستگاه‌های اجرایی متولی صدور مجوزها برای ایجاد شغل هستند که در این زمینه باید همکاری کنند و با اقدام جهادگونه باید به امر تولید و اشتغال سرعت بخشند. دستگاه‌های خدمات رسان نیز در این خصوص باید به تکمیل این زنجیره کمک کنند.       

فرماندار اراک با اشاره به موضوع بیکاری جوانان و اشتغال گفت: همه موظف هستند در راستای خروج از رکود اقتصادی و ایجاد اقتصاد پربازده همکاری کنند. در این زمینه استانداری مرکزی از سال گذشته اقدامات مطلوبی برای ایجاد شغل به ویژه در روستاها به منظور ماندگاری و کاهش مهاجرت به شهرها صورت داده است. 

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی می‌تواند به اشتغال شهری نیز کمک کند، افزود:‌سال گذشته شناسنامه اشتغال در روستاها تهیه شد و این مهم در شهرستان اراک نیز تهیه شد تا شغل‌های مانده از دهه‌های قبل شناسایی شوند، در این راستا آمادگی داریم تا با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌ها بر روی این طرح تمرکز کنیم. خواسته همه مسئولین ایجاد تولید، شغل و کاهش بیکاری است. 

بختیاری با اشاره به تعریف پروژه‌های عمرانی گفت: در جلسه شورای توسعه استان مبلغی که برای پروژه‌های عمرانی توزیع شد 65.6 میلیارد تومان بود و 12 میلیارد تومان مختص کاهش آلودگی هوای اراک در آینده نزدیک توزیع می‌شود. مجموعا اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی‌های شهرستان اراک به 77.6 میلیارد تومان می‌رسد. 

وی افزود: عمده بودجه های عمرانی در وزارتخانه به صورت تجمعی نگه داشته می‌شود و هر استانی که موفقیت بیشتری در ارائه طرح و برنامه داشته باشد قادر به جذب این اعتبارات عمرانی خواهد بود. انتظار می‌رود به این بخش نیز توجه شود. 

وی ادامه داد: اعتبارات نوسازی مدارس به میزان بیش از 6 میلیارد تومان، اداره راه و شهرسازی بیش از 5.6 میلیارد تومان، بنیاد مسکن بیش از 2.5 میلیارد تومان، علوم پزشکی بیش از 5.2 میلیارد تومان، جهاد کشاورزی بیش از 3.9 میلیارد تومان، آب و فاضلاب روستایی بیش از پنج میلیارد تومان توزیع شده است. پیگیری برای آغاز زودتر پروژه‌ها و جذب اعتبارات، مورد انتظار دستگاه‌هاست. هر دستگاهی تا اسفندماه پروژه خود را آغاز نکرده باشد، بودجه در اختیار دستگاه فعال دیگر قرار داده می‌شود. 

بختیاری با اشاره به غرق شدگی‌های ناشی از شنا در فصل تابستان در سدها ادامه داد: آمارهای غرق شدگی در سطح کشور و استان و شهرستان‌ها نگران کننده است. طی تابستان سال گذشته در سطح کشور 24 نفر در آب غرق شدند و در استان تا کنون که ابتدای فصل گرماست سه نفر دچار غرق شدگی شدند. متولیان باید به سدها و آبهای زیرزمینی نظارت داشته باشند و در روزهای تعطیل باید گشت و سرکشی صورت گیرد. 

وی افزود: آتش سوزی مراتع و باغات از دیگر آسیب‌های فصل گرماست و انتظار می‌رود کمک‌های دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه برای کاهش این آسیب‌ها بیشتر شود. 

فرماندار اراک بر مدیریت زمان و هدر ندادن وقت و منظم بودن مدیران در جلسات، همچنین بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها و افزایش تعامل دستگاه‌ها با آنها تاکید کرد. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار