تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با بیان اینکه جشنواره اقتصاد و فرهنگ در بخش روستایی استان مرکزی برگزار می‌شود، گفت: کارگروه اقتصاد مقاومتی در روستاهای استان مستقر شد.
کد خبر: ۴۵۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 07 July 2017

به ‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، سعید فائض‌پور با اشاره به فعالیت دهیاران و تعداد آنها اظهار داشت: ما در سطح استان 722 نفر دهیار داریم که از این تعداد 107 نفر دهیار زن که از بهترین دهیاران کشور هستند و امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند.

وی افزود: از بین دهیاران 200 نفر لیسانس و 21 نفر فوق‌لیسانس هستند که بیشترین دهیاران را در شهرستان شازند و کمترین را در شهرستان محلات وجود دارد و در سطح استان 23 درصد جمعیت روستایی هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی تصریح کرد: با توجه با تاکید مقام معظم رهبری در سال گذشته و تدبیر استاندار برای نخستین بار کارگروه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در روستاها مستقر شد و امسال هم در دو بخش که از مناطق محروم هستند شروع کردیم که تاثیر خوب در روستاهای ما داشته است.

فائض‌پور عنوان کرد: به‌دستور استاندار مرکزی با دستگاه‌های ذیربطی که در روستاها فعال هستند جلساتی را برگزار کردیم و روستاهای دارای پتانسیل خاص خود را شناسایی کردیم.

وی اضافه کرد: در برخی مدیران تصور غلطی مبنی براینکه همه چیز را همه‌جا باید داشته باشیم وجود دارد که تصور اشتباهی است ما معتقدیم در هر روستا با توجه به ظرفیت آن باید کار کرد مثلا اگر در روستایی در بخش گردشگری می‌توان فعالیت کرد در همین بخش باید فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی بیان کرد: امسال ما جشنواره اقتصاد و فرهنگ را از 12 تا 17 مرداد‌ماه داریم و در راستای مشکلات روستاییان اقداماتی مانند یکپارچه‌کردن مدیریت اشتغال در روستاها، حضور استاندار در کارگروه اقتصادمقاومتی در بخش‌ها، پیش‌بینی لکه صنعتی در روستاها، توسعه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری، تولید بدون کارخانه در مناطق روستایی انجام شده است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار