وزیر ورزش و جوانان؛
تابناک مرکزی: وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش این وزارتخانه این است که سهم هیات های ورزشی از اعتبارات در سال جاری سه تا پنج برابر افزایش یابد.
کد خبر: ۴۵۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 07 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مسعود سلطانی فر در سفر یکروزه خود به اراک در نشست با اعضای سمن ها و روسای هیات های ورزشی استان مرکزی با بیان اینکه 14 هزار هیات ورزشی در بخش های مختلف در کشور فعالیت دارند که با توجه به ۱۸۰ میلیارد ریال اعتباری که سال گذشته به این بخش تخصیص یافت، سهم هر هیات از این اعتبارات به طور متوسط حدود ۱۲ میلیون ریال بود گفت: تلاش این وزارتخانه این است که سهم هیات های ورزشی از اعتبارات در سال جاری سه تا پنج برابر افزایش یابد.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه اقتصاد ورزشی سهم بزرگی در توسعه ورزشی دنیا دارد و این سهم به علت فراهم نبودن ساز و کار حضور بخش خصوصی در کشور ما ناچیز است ادامه داد: افزایش حضور بخش خصوصی در ورزش و کاهش وابستگی ورزش به منابع دولتی از اولویت ها و برنامه های مهم ورزش و جوانان است که تحقق آن در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

سلطانی فر از وجود چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور خبر داد که تکمیل آن ها نیازمند تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است و خاطر نشان ساخت: با توجه به اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به بخش ورزش تلاش می شود این طرح ها در مدت ۲ برنامه پنج ساله به بهره برداری برسند.

وی افزود: سهم اعتباری جوانان در بدو فعالیت دولت یازدهم ۶۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و شتخص مذکور بیانگر اهمیت مسائل جوانان و رفع مشکلات آنان برای دولتمردان است.

وزیر ورزش و جوانان حمایت هدفمند و توجه به اثربخشی سمن ها را از جمله برنامه ها و سیاست های محوری دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۵۰ سمن فعال وجود داشت که این رقم امروز به ۲ هزار سمن افزایش یافته است و بر اساس برنامه های انجام شده شمار این سمن ها تا پایان دولت دوازدهم با افزایش ۲ و نیم برابری به پنج هزار تشکل خواهد رسید.

عضو کابینه دولت یازدهم هدف از راه اندازی خانه ورزش روستایی را کشف استعدادهای ورزشی در نقاط روستایی، مرزی و محروم کشور عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان با انعقاد تفاهم نامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اقدام به راه اندازی خانه ورزش روستایی کرده تا از این طریق استعدادهای ورزشی روستایی به مراکز استان ها معرفی و نسبت به شکوفا سازی آنها اقدام شود.

وی افزود: ساخت زمین مینی فوتبال در مناطق روستایی نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته که هم اکنون ۲۵۰ زمین در استان بوشهر، ۱۴۰ زمین در خوزستان و ۱۴۰ زمین در استان فارس با مشارکت دهیاری ها، شهرداری ها و صنایع این استان ها به بهره برداری رسیده است.

سلطانی فر حل مشکلات جوانان و حضور این قشر از جامعه را در عرصه تصمیم گیری های اساسی مهم تلقی کرد و خاطر نشان ساخت: سمن ها پل ارتباطی و مشارکت هرچه بیشتر جوانان با ارکان مختلف کشور هستند و تقویت بنیه این بخش محرک و پیش برنده امور توسعه محور است.

وی یکی از عوامل طلاق جوانان در پنج سال نخست زندگی را نقصان زنجیره مهارت های زیستی و آموزش های مشاوره ای قبل از ازدواج دانست و عنوان کرد: بر این اساس ایجاد دفاتر مشاوره ای برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی در دستور کار دولت و این وزارتخانه قرار گرفته است.

سلطانی فر تصریح کرد: در راهبردهای برنامه ششم توسعه کشور در بخش ورزش اقدام های مناسبی از جمله اختصاص منابعی از درآمدهای ارزش افزوده کشور برای حل مشکلات ورزشی کشور توسط مجلس دیده شده که کمک موثری در حل مشکلات این بخش است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار