معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: معاون استاندار مرکزی ضمن اشاره به تخصیص مبلغ 300 میلیون ریال برای تدوین دایره المعارف جامع دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: برای حمایت از تدوین و چاپ کتاب جامع عکس دفاع مقدس نیز هماهنگی لازم بین این معاونت و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۵۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 07 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی به رياست معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار و با حضور سایر اعضا در حوزه عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی اظهار داشت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت حفظ و حراست از گنجینه های بسیار غنی و ذخیره‌ی بسیار عظیم دفاع مقدس را به عنوان وظیفه همه نهادها، ارگانها و دستگاههای اجرایی بر شمرده است.

فیلی افزود: حفظ و نگهداری و معرفی آثار ادبی، اعم از خاطرات، داستانها، اشعار، تصاویر و فیلم های بجا مانده از  دوران دفاع مقدس و انتقال این ارزشهای کم نظیر به نسل های آینده نیاز به یک تشکیلات منسجم و برنامه ریزی مدوّن دارد که باغ موزه های دفاع مقدس در همین ارتباط ایجاد می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: احداث باغ موزه ی دفاع مقدس در شهر اراک یکی از اقدامات موثر و مفید در جهت حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس است که تکمیل آن به عنوان یک اولویت باجدیت در حال پیگیری است و بودجه آن  از محل اعتبارات ملی تامین می شود و تا حد امکان سهمی از اعتبارات استانی نیز برای تکمیل این باغ موزه تخصیص می یابد.

وی باز آفريني فرهنگي ارزش هاي دفاع مقدس از طریق معرفي نمادها و قهرمانان اين عرصه را بسیار ارزشمند دانست و ابراز داشت: یکی از روشهای موثر در این راستا، تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است که براساس تصمیم گیریهای صورت گرفته و با ابلاغ استانداری به دستگاهها، بعنوان آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت در سطح  ادارات و سازمانهای استان صورت خواهد گرفت.

معاون استاندار مرکزی ضمن اشاره به تخصیص مبلغ 300 میلیون ریال برای تدوین دایره المعارف جامع دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: برای حمایت از تدوین و چاپ کتاب جامع عکس دفاع مقدس نیز هماهنگی لازم بین این معاونت و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان صورت گرفته است.

فیلی اهمیت حفاظت و نگهداری مناسب از یادمان های شهدای گمنام در سطح استان را یادآور شد و اضافه کرد: لازم است که فرمانداری های سطح استان  از محل بودجه های شهرستانی مبالغی را جهت احداث، تکمیل یا مرمت و نگهداری یادمانهای شهدای گمنام واقع در خارج از دانشگاه ها و پادگانهای نظامی، اعتباراتی را در نظر گیرند.

وی ابراز داشت: تمامی دستگاه ها و کارخانجات سطح استان می بایست نقش خود را در دوران دفاع مقدس تدوین و تا پایان هفته دفاع مقدس سال 96 نسبت به تهیه و ارائه آن به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس اقدام نمایند

فیلی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، مشاور امور ایثارگران استانداری با ابلاغ استاندار به عنوان مسوول جمع آوری آثار و اسناد مربوط به 8 سال دوران دفاع مقدس موجود در ادارات و کارخانجات و ... معرفی و با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان نسبت به این امر مهم اقدام نمایند.

معاون استاندار مرکزی  گفت:  مقرر گردید هماهنگی لازم با وزارت راه و شهرسازی جهت تهیه یک دستگاه بدنه هواپیما جهت استقرار در موزه دفاع مقدس استان صورت بگیرد و اداره کل راه آهن اراک نیز نسبت به زیرسازی و ریل گذاری و استقرار واگن های قطار مسافربری در این مکان اقدام نماید و شهرداری اراک نیز با توجه به طرح اداره کل حفظ آثار نسبت به شروع عملیات اجرایی پیاده رو اطراف موزه دفاع مقدس اقدام نماید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار