رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 06 July 2017

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، احمد همتی گفت: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی ساعت ۷ صبح روز جمعه ۱۶ تیرماه از مقابل بیمارستان شهید چمران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده روی بهترین و ساده‌ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد، افزود: پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می‌آید و تنها ورزشی است که کمتر کسی می‌تواند از انجام دادن آن به دلایل واهی فرار کند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز بیان کرد: توسعه ورزش همگانی در سطح شهر و با حضور شهروندان، گامی مؤثر در راستای پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر است.

همتی با تأکید بر لزوم افزایش زمینه‌های حضور و نقش‌آفرینی جوانان مشتاق در ورزش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: باید دانست مقابله اصولی با پدیده شوم گسترش موادمخدر در میان جوانان نیازمند اندیشیدن راهکارهایی نظیر گرایش آن‌ها به ورزش‌های همگانی است به گونه‌ای که ورزش در سبد خانوار‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که در سال‌های اخیر در این راستا انجام شده است، عنوان کرد: احداث سالن‌های ورزشی ویژه گروه‌های سنی مختلف و با کاربری‌های ورزش‌های گوناگون به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر و تشویق جوانان و نوجوانان برای حضور در این سالن‌های ورزشی از اقدامات موثر در گسترش ورزش بوده است.

وی همچنین احداث پیاده‌راه‌های سلامت در سطح شهر شیراز را یکی از بهترین اقدامات شهرداری شیراز در این راستا توصیف کرد و گفت: ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و همچنین امکان استفاده از دوچرخه برای شهروندان با ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر از دیگر مواردی است که می‌توان سبب تقویت شناط و شادابی در جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه خطر وجود یک فرد معتاد در جامعه به گونه‌ای است که می‌تواند دیگر افراد جامعه را آلوده کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های کلان باید در راستای پاکسازی این افراد باشد.

همتی اظهار کرد: بهره‌گیری از حضور مشاوران آسیب‌های اجتماعی در مجموعه فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گامی مثبت و ارزنده در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

وی از مردم برای حضور پر شور و نشاط در این برنامه بزرگ پیاده‌روی، که با قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده همراه است دعوت کرد و گفت: این برنامه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس، شهرداری منطقه یک و هیات ورزش‌های همگانی شهرستان شیراز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار