مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پرچم‌های سلامت به‌صورت رسمی با حضور ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسؤولان استانی در بابلسر رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 03 July 2017
به گزارش تابناک مازندران،  حسینعلی ابراهیمی کارنامی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: روز پنج‌شنبه پرچم سلامت برای نخستین‌بار در پارکینگ صفر شهرستان بابلسر با حضور ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نصب می‌شود.
 
وی افزود: با نصب پرچم‌های سلامت این امکان فراهم می‌شود تا اطلاع‌رسانی شفافی برای مردم صورت گیرد تا مردم به‌طور کامل شناگاه مدنظر خود را انتخاب کنند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه نصب پرچم‌های سلامت هشداری برای مدیران شناگاه‌ها است که در انتخاب شناگاه دقت کنند، تصریح کرد: براساس نتایجی که از سنجش 55 شناگاه‌ سطح مازندران در سال انجام شده وضعیت 12 شناگاه مناسب نبوده که باید با دو رنگ پرچم زدن و آبی با توجه به کیفیت مشخص شوند..
 
ابراهیمی کارنامی با اعلام اینکه پرچم آبی نشانه سالم بودن شناگاه از نظر بار میکروبی و زیست‌محیطی و پرچم زرد نشانه نامناسب بودن آن است، بیان کرد: این اقدام برای نخستین طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه این پرچم‌ها باید توسط مدیر شناگاه‌ها نصب شوند، خاطرنشان کرد: با نصب این پرچم‌ها در محل شناگاه‌ها مردم با آگاهی کامل نسبت به شنا اقدام می‌کنند که بسیار مهم است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: در حال حاضر شاهد آلودگی‌هایی از جمله نفوذ فاضلاب‌های خانگی و صنعتی و پساب‌ها در دریای مازندران هستیم که از سوی مدیران شناگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی شفافی صورت گیرد تا مردم با آگاهی کامل وارد دریا شوند.
 
ابراهیمی کارنامی در پایان گفت: در آینده نیز پیگیری می‌کنیم  تا در انتخاب شاهد شناگاه با پرچم زرد نامناسب از نظر میکروبی نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار