معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد:
تابناک مرکزی: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی تا کنون بیش از پنج میلیارد و 955 میلیون ریال در قالب زکات فطره عام، زکات فطره سادات و کفاره به محرومان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی مساعدت کرده اند.
کد خبر: ۴۵۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 01 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ ابوالفضل مرتضیان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه در روز عید سعید فطر بیش از 800 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان مستقر بود گفت: مردم استان مرکزی تا کنون بیش از پنج میلیارد و 955 میلیون ریال در قالب زکات فطره عام، زکات فطره سادات و کفاره به محرومان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی مساعدت کرده اند.

وی با بیان اینکه کمک‌های نیکوکاران بر اساس نیازسنجی و با اولویت رفع گرفتاری‌های ضروری خانواده‌های تحت حمایت بین مددجویان توزیع می‌شود، اظهار کرد: درمان بیماران، تهیه جهیزیه، احداث و تعمیر و بهسازی مسکن، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و رفع مسائل معیشتی خانواده‌های تحت حمایت از جمله اقدامات کمیته امداد در کمک به خانواده های تحت حمایت است.

وی در ادامه از وجود 130 هزار مشترک صندوق صدقات در سطح استان مرکزی خبر داد و تصریح کرد: سرانه پرداخت ماهانه صندوق صدقات مردم استان بین 400 تا 405 تومان است و مردم استان مرکزی در سال گذشته 43 میلیاردو 140 میلیون ریال  زکات نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب پذیر استان پرداخت کرده اند.

وی افزود: مردم استان مرکزی بیش از 32  میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان کمک کردند که این مساعدت ها در بخش جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشته است.

مرتضیان در پایان از مشارکت 16 هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» خبر داد و افزود : طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم وطرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده و همچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است و در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب حامیان همراه بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار