نماینده مردم محلات و دلیجان؛
تابناک مرکزی: نماینده مردم محلات و دلیجان گفت: کمیسیون آموزش مجلس قطعا حذف برخی رشته‌های دانشگاه ازاد که حدود 15 سال ارائه می‌شده است را پیگیری خواهد کرد چرا که حذف این رشته‌ها موجب تعطیلی صد واحد دانشگاهی در کشور می‌شود.
کد خبر: ۴۴۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 28 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی اقدام وزارت علوم در حذف حدود سه هزار رشته تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی را سیاسی دانست و گفت: نحوه برخورد وزارت علوم شائبه سیاسی بودن را ایجاد کرده است، زیرا چرا در دوره قبل چنین امری اتفاق نیفتاد.

سلیمی با بیان اینکه حذف 2800 رشته تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی شائبه سیاسی بودن را ایجاد کرده است گفت: کمیسیون آموزش مجلس از سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه گزارش جزئیات حذف این رشته‌ها در کمیسیون دعوت کرده‌ است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی رشته‌هایی که حدود 15 سال در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شد و در برخی واحدها دارای هیات علمی بود، اکنون حذف شده است و امیدواریم وزارت علوم روش خود را در این مورد تغییر دهد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم تاکنون درباره حذف این رشته‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی توضیحی را ارائه نکرده است، اظهار کرد: کمیسیون مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد چرا که حذف این رشته‌ها موجب تعطیلی صد واحد دانشگاهی در کشور می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا یکشنبه هفته آینده از علی‌محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه گزارش جزئیات حذف این رشته‌ها برای حضور در کمیسیون دعوت کرده‌ایم تا ابعاد این موضوع کاملا بررسی و روشن شود و بعد از آن این موضوع را از وزارت علوم پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
به نام خدا
جناب سلیمی که گوشها و چشم های خودتان را روی واقعیت ها بسته اید
شما اگر واقعا تخصص در حوزه دانشگاه داشتید می دانستید که نه تنها این کار سیاسی نیست بلکه دقیقا عین عدالت است
شما خودتان چقدر با شانتاژ و سیاسی کاری برای شهر خودتان محلات رشته های بدون مجوز گرفتید آنهم در مقاطع تکمیلی
یا در خمین یا بروجرد و ساوه بدون آنکه کادر هیات علمی متناسب داشته باشند چگونه مجوز دکتری به انها داده اند؟؟؟
جناب سلیمی تصورتان این است که دیگران هم باید مثل شما باشند.
زمانی که در دلیجان سه دانشگاه جاسب و نراق و دلیجان را ایجاد می کردید باید به فکر امروز می بودید
واقعا خجالت نمی کشید با این توسعه بی حد و حصر و بدون مجوز دوره های ارشد و دکتری ابروی علم را بردید و دانشگاه را مهدکودک همگانی کردید؟؟؟
آیا خبر دارید در همین دانشگاههای شهرتان و اطراف آن هیات علمی دکتری ندارند اما مجوز پذیرش دانشجوی دکتری گرفتند؟؟ حتما خبر دارید. چرا که با همین شلوغ بازی و بی قانونی توانستید عمر نمایندگی خودتان را بالا ببرید
خجالت بکشید و آنقدر سیاسی کاری نکنید. هیچ کدام از واحدهای دانشگاه ازاد استان مرکزی بجز اراک و تا حدی ساوه شایستگی دانشجوی ارشد را تدارند چه رسد به دکتری
قرار نیست که عمر دانشگاه آزاد با بی قانونی و هرج ومرج جنابعالی دوام پیدا کند
شما چه روحانی هستید که شرط تقوی را رعایت نمی کنید
بهتر نبود بجای این سیاسی کاری بدنبال ادغام و تقویت واحدها بودید که علمی و نه سیاسی دانشجو بگیرند
واقعا متاسفم برای شما که خط مشی ساز برای آموزش عالی هستید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار