رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي خبر داد؛
تابناک مرکزی: متصدي يك كافي نت كه با سوء استفاده از بي اطلاعي شهروندان از آنان براي ثبت نامه در سامانه اي تحت عنوان مساعدت نهاد رياست جمهوري كلاهبرداري مي كرد، در تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي دستگير شد.
کد خبر: ۴۴۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 28 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "سيدنورالدين حسيني" رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره به خبرنگار تابناک مرکزی گفت:‌ چندي پيش گزارشي به پليس آگاهي استان اعلام شد كه يك مغازه كافي نت در يكي از محله هاي شهر اراك به صورت غيرقانوني در حال ثبت نام از شهروندان بوده و اعلام مي دارد در آينده از طرف نهاد رياست جمهوري مبلغ يك ميليون و پانصد هزار ريال به حساب ثبت نام كنندگان واريز مي شود.

وي افزود: در تحقيقات نامحسوس ماموران پليس آگاهي، موضوع خبر مورد تاييد قرار گرفت و مشخص شد كه در حدود دو هزار قطعه كارت مالي و شناسنامه توسط مسئول كافي نت از شهروندان اخذ شده است و متصدي كافي نت به شهروندان اعلام مي كند كه ثبت نام براي كليه افراد آزاد مي باشد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد:‌ با استعلام انجام شده از استانداري و بررسي كارشناسان پليس فتا مشخص شد چنين سايتي فعال نمي باشد كه بلافاصله ماموران پليس آگاهي استان در معيت نماينده پليس فتا به كافي نت مورد نظر مراجعه و در بررسي هاي انجام شده از سيستم هاي رايانه اي مشخص شد كه سامانه اي براي ثبت نام از اقشار كم درآمد در سامانه وزارت تعاون تعبيه شده است و متصدي كافي نت با سوء استفاده از بي اطلاعي شهروندان، از آنان براي ثبت نام در اين سامانه وجوهي را دريافت مي كند.

حسيني افزود:‌ با عنايت به شيوه اطلاع رساني ثبت نام و مغايرت آن با سامانه مذكور ، لذا با مجوز هماهنگي قضايي ، به مسئول كافي نت ابلاغ شد كه از ثبت نام در آتي خودداري كند.

رئيس پليس آگاهي استان مركزي با اشاره به اظهارات متهم پرونده بيان داشت:‌اين فرد در اظهارات خود اذعان داشت كه ثبت نام انجام شده از سوي اين فرد تحت عنوان مستمري بوده است اما كليه مردم از جمله تعدادي از كارمندان خودشان متقاضي ثبت نام بوده و او نيز با توجه به مراجعه آنان از آنها ثبت نام به عمل مي آورده و بابت ثبت نام برابر تعرفه از آنها پول دريافت مي كرده است.

سرهنگ حسيني خاطر نشان كرد:‌ متهم با تكميل پرونده، براي برخورد قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار