تابناک مرکزی: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: در سال ۹۵ میزان ازدواج‌های ثبت شده ۱۱هزار و ۲۱ مورد و طلاق ۳هزار و ۲۸۰ مورد بوده است یعنی قریب به ۲۹/۷ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است.
کد خبر: ۴۴۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 25 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، سیدرضا صدری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی، در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی سیستم شمیم با قابلیت دو دستگاه گیرنده و فرستنده گفت: در استان دارای دو دستگاه از این سیستم هستیم که یکی در اراک و دیگری در زرندیه است

وی اضافه کرد: در بخش اجرای اسناد در سال ۹۵، یک‌هزار و ۴۶۲ فقره پرونده تشکیل شده است که از این تعداد قریب به یک‌هزار و ۱۵۶ مورد مختومه شده است. در سال گذشته بابت مطالبات بانک‌ها قریب به ۴۳/۴ دهم میلیارد تومان از طریق اجرای ثبت انجام شد که در مقایسه با سال ۹۴ که ۲۸میلیارد تومان بود نزدیک به ۴۴ درصد رشد داشتیم.

صدری ادامه داد: سامانه تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند رسمی نیز راه‌اندازی شده است، که از ابتدای تشکیل این سامانه در سال ۹۱ تاکنون قریب به ۲۳ هزار درخواست ثبت شده که حدود ۲۰هزار پرونده قریب به ۸۴ درصد رسیدگی شده است. از ۱۲ شهرستان در ۱۱ شهرستان رسیدگی به درخواست‌ها به روز است و تاپایان سال ساوه نیز به روز خواهد شد.

وی افزود: در استان ۲۶هزار مؤسسه و شرکت داریم در سال ۹۵ قریب به ۹۹۰ مورد تشکیل شرکت داشتیم، میانگین مدت زمان رسیدگی به درخواست شرکت‌ها دو روز است.

صدری تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۴ آمار ازدواج و طلاق در سایت ازدواج و طلاق کشور ثبت می‌شود در سال گذشته این دفاتر به اسکن اثر انگشت زوجین مجهز شدند در سال ۹۵ میزان ازدواج‌های ثبت شده در این سامانه ۱۱هزار و ۲۱ مورد و طلاق ۳هزار و ۲۸۰ مورد بوده است که قریب به ۲۹/۷ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ تعداد استعلامات دفاتر اسناد رسمی معادل ۴۰هزار و ۳۴۰ فقره بود که ۶۵درصد آن کمتر از ۴۸درصد پاسخ داده شده است، این میزان در سال ۹۵ ، ۴۲هزار و ۹۰۰ مورد است که با پیگیری و کنترل آمار زمان پاسخگویی به استعلام‌ها به ۹۰ درصد رسیده است. میانگین کشوری پاسخ به استعلام‌ها معادل ۷۹درصد است

این مقام مسئول بیان کرد: اداره‌کل ثبت اسناد در خصوص فرایندهای ثبتی و حوزه املاک بین ۳۱ استان کشور در ۶ماهه نخست سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داد و در شش ماهه دوم سال بین ۵استان برتر کشور قرار گرفت که در اسفندماه موفق شدیم رتبه ۴کشور را از آن خود کنیم.

صدری اضافه کرد: اسناد مالکیت موقوفه در سال ۹۵، ۵۶۰ فقره است که در مقایسه با سال ۹۴ که معادل ۲۴۰ فقره بوده است رشد ۲۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. تا پایان سال گذشته موفق شدیم برای ۷۵درصد از املاک موقوفه سند مالکیت صادر کنیم.

وی افزود: سایت‌های مختلف اداره‌کل از جمله ثبت شرکت‌ها، ازدواج و طلاق و سند کاداستری به صورت آنلاین با پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال کشور در ارتباط است تا از هر گونه سوءاستفاده از نام و هویت اشخاص جلوگیری شود.

به گفته صدری در استان مرکزی نزدیک به ۵۰۰ هزار پرونده ثبتی وجود دارد که از این تعداد نزدیک به ۱۲۰ هزار  پرونده در مرکز استان تشکیل شده است. تا امروز ۲میلیون و ۵۰۰ برگ از پرونده‌های ثبتی مرکز استان اسکن و داده آمایی شده است که معادل حدود ۷۰درصد از آنها می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در پایان افزود: در سال ۹۵ نزدیک به ۲۰۰ هزار سند مالکیت تک برگ صادر شده است یعنی یک سوم املاک استان دارای سند مالکیت تک برگ هستند، صدور سند تک برگی امنیت دارد و دارای نقشه است و امکان جعل در آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار