عضو کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه کار بررسی مجلس در مورد پرونده حقوقهای نجومی پایان یافته و مبالغ هنگفتی هم از متخلفان استرداد شده ، در خصوص دستگیری یک نجومی بگیر ابراز کرد: در این خصوص هنوز شکایتی واصل نشده اما در صورت ارجاع پرونده، بطور قطع مجلس پیگیر مسئله خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 24 June 2017
به گزارش تابناک : ولی داداشی دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس در واکنش به خبر دستگیری یکی دیگر از نجومی بگیرانی که از حقوق140 میلیون تومانی بهره می برده گفت: با توجه به تعطیلی مجلس هنوز از جزییات آن اطلاعی نداریم اما شاید طرح شکایتی در این رابطه شده باشد که به محض ارجاع پرونده حقوقی، کمیسیون آن را بررسی کرده تا اضافه دریافتی ها از وی پس گرفته شود.
وی افزود: چنانچه پرونده این شخص دارای ابعاد جزایی و کیفری باشد جهت تعیین تکلیف به دستگاه قضا معرفی خواهد شد.
داداشی خاطر نشان کرد: کمیسیون در مقطعی که بحث حقوق های نجومی داغ بود بر حسب ماموریتی که داشت به موضوع ورود و اقدام به تعدیل آن کند، لذا در شرایط کنونی جلوی پرداختی ها در کشور گرفته شده و این مورد اخیر حتما از چشم نهادهای نظارتی به دور مانده است.
در همین ارتباط نظر محمدرضا امیر حسن خانی دیگر عضو کمیسیون اصل 90 را جویا شد که وی گفت: بعد از بررسی گزارش دیوان محاسبات در مورد پرونده حقوق های نجومی، ما در کمیسیون بحث را بررسی کرده و نتیجه را در صحن قرائت کردیم.
وی ادامه داد: ساز و کارهایی هم با هدف جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی در برنامه ششم توسعه منظور کردیم ضمن اینکه افرادی هم که از مبالغ مضاعف و خارج از عرف بهره مند شده بودند مطالبه کردیم و افراد مشمول مبالغ را بازگرداندند.
به گفته حسن خانی تاکنون رقمی بالغ بر 20 میلیارد تومان از متخلفان باز گردانده شده است.
پیشتر محسنی‌اژه‌ای با اعلام بازداشت ۵ نفر در پرونده حقوق‌های نجومی گفته بود: فردی اخیرا بازداشت شده که به طور متوسط ماهانه ۱۴۰ میلیون تومان دریافتی داشته است.




منبع : شمانیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار