تابناک مرکزی: نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی گفت: 10 سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۴۴۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 22 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، حسن میرزاخانی در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی در خصوص احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با توان سه هزار مگاوات برق در خمین، گفت: شرکت انگلیسی برای سرمایه‌گذاری احداث این نیروگاه اعلام آمادگی کرده است که این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

وی بیان کرد: جلسه‌ای در خصوص این موضوع برای هماهنگی با دستگاه‌های مجوز دهنده و خدمات رسان برگزار و موارد مورد نظر این دستگاه‌ها مطرح شد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان مرکزی ادامه داد: شرکت‌های خدمات رسان و مجوز دهنده سوال‌های خود را مطرح کردند و در نهایت با توجه به حجیم بودن پروژه مقرر شد شرکت برق باختر با شرکت توانیر هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

میرزاخانی افزود: همچنین بنا به درخواست اداره کل امور اراضی باید سه نقطه نزدیک به خطوط گاز شناسایی و به سرمایه‌گذار معرفی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به مجوزهای موجود، تامین گاز این نیروگاه مشکلی ندارد و آب منطقه‌ای نیز اعلام کرد که برای تامین آب مورد نیاز این نیروگاه مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه 10 سرمایه‌گذار متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: پنج پرونده در این رابطه تکمیل شده است و تامین زمین مورد نیاز نیز در کمیسیون ماده 32 بررسی و تصویب می‌شود که با این احتساب امیدواریم امسال 10 پروژه احداث نیروگاه در این استان نهایی شود.

میرزاخانی در رابطه با پنجره واحد تجاری مجازی بیان کرد: طبق قانون این موضوع توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی ایران انجام می‌شود، اما در استان برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری پنجره حقیقی سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

وی در رابطه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، عنوان کرد: استان مرکزی به دلیل نزدیکی به تهران و وجود فرهنگ سرمایه‌گذاری و وجود زیرساخت‌های مورد نیاز، ظرفیت مطلوبی برای انجام سرمایه‌گذاری دارد.

میرزاخانی عنوان کرد: طبق بررسی مرکز پژوهش‌ مجلس شورای اسلامی استان مرکزی در صدر استان‌های کشور در بهبود فضای کسب‌وکار است و تمامی این موارد به نوعی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد. از سال گذشته تاکنون شاهد اقبال سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در این استان هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار