رئیس پلیس فتا استان مرکزی
تابناک مرکزی: رئیس پلیس فتا استان مرکزی نکاتی را در خصوص استفاده از کارت های بانکی بیان کرد.
کد خبر: ۴۴۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 22 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرگرد مصطفی نوروزی در گفت و با خبرنگار تابناک مرکزی، از شهروندان خواست نکات زیر را در استفاده از کارت بانکی رعایت کنند.

1- شهروندان توجه داشته باشند چنانچه فردی صرفاً شماره کارت و رمز دوم آنرا در اختیار داشته باشد می تواند بدون وجود کارت از طرق مختلف از حساب آنها برداشت كند.

2- توجه داشته باشید لزومی ندارد در زمانی که پولی از طریق کارت عابر بانک به حساب شما منتقل می شود ،شما به دستگاه خودپرداز مراجعه و اقدامی كنيد.

3- در فاصله زمانی مختلف نسبت تغییر رمز کارت های خود اقدام نمایید و هرگز رمز چهار رقمی و همچنین رمز دوم خود را روی کارت یادداشت نکنید.

4 - حتماً نسبت به فعالسازی سیستم پیامکی بانک برای حساب خود اقدام نمایید تا در صورت برداشت و یا واریز وجه به حسابتان فوراً از موضوع مطلع شويد.

5 - از قرار دادن رمز های ساده و قابل حدس مانند سال تولد و ... خودداری كنيد.

6 - هرگز کارت بانکی خود را به همراه اطلاعاتی نظیر رمز در اختیار دیگران قرار ندهید و از اعتماد نابجا به دیگران خودداری كيند.

7 - در صورتی که به هر دلیل کارت و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دادید فوراً نسبت به تغییر رمز اقدام نمایید.

8 - به صورت دوره ای رمز 4 رقمی و رمز دوم خود را تعویض كنيد.

9 - از قرار دادن یک رمز مشترک بر روی چند کارت بانکی خودداری كنيد.

10 - در صورت انجام خرید اینترنتی مراقب صفحات جعلی (فیشینگ) باشید و دقت کنید درگاه باید از پروتکل Https استفاده کند و با هر بار به روزرسانی (Refresh) صفحه می بایست تصویر امنیتی و صفحه کلید مجازی تغییر کند.

11- در صورت خرید اینترنتی در اماکنی مانند کافی نت ها ،ترجیحاً از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار