معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی؛
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از آغاز طرح تابستانی پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محورهای استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 22 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در سومین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مرکزی که با حضور مدیران کل دفتر فنی و مدیریت بحران استانداری، روسای پلیس راه و راهور، مدیران کل راه و شهرسازی، حمل ونقل و راهداری  و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد از آغاز طرح تابستانی پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محورهای استان مرکزی از فردا خبر داد و گفت: امیدواریم با تلاش گسترده پلیس راه، راهداری و سازمان های امداد رسان و همکاری رانندگان شاهد افزایش ایمنی تردد وسایط نقلیه و کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث ترافیکی در سفرهای تابستانی باشیم.

فیلی با بیان اینکه این طرح تا یکم مهر ماه ادامه خواهد داشت به مجهز شدن محورهای اصلی استان مرکزی به تجهیزات الکترونیک ثبت مکانیزه تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: مقرر شد که دستگاه های اجرایی استان جهت تامین خودروهای کنترل نامحسوس ترافیک با پلیس راه همکاری داشته باشند.

وی به نقش هوشیاری رانندگان در کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: ایجاد تعداد 10 استراحتگاه و آمادگی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در محورهای استان برای خدمت رسانی به رانندگان و مسافران از دیگر مواردی است که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: در این جلسه همچنین گزارش اقدامات ، عملکرد و  برنامه های كميسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

فیلی گفت: این گزارش که شامل بخش های مختلف از جمله وضعیت شبکه حمل و نقل و زیر ساخت های استان، گزیده آماری راههاي شریانی، ترانزیتی و طول راههاي دارای روشنایی استان، تعداد مجتمع هاي خدماتي- رفاهي، تعداد پاسگاه هاي پليس راه، مراكز معاينه فني وسایل نقلیه سبک و سنگین، تعداد پایگاههای هلال احمر و امداد جاده ای می باشد، برای طرح در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل کشور که باحضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در تهران برگزار خواهد شد، تهیه شده است.

وی اضافه کرد: تجزیه و تحلیل وضعیت ایمنی وآمار تلفات و تصادفات راههای برون شهری و روستایی، تحلیل آماری علت و نوع برخورد تصادفات آزادراه ها و بزرگراه های استان، گزارش اقدامات ایمن سازی محورهای استان، اقدامات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و جمعیت هلال احمر استان  و اقدامات پیشنهادی جهت ارتقای ایمنی محورها ، بخشی از گزارش مربوطه می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی به نقش خودروها در بروز تصادفات اشاره کرد و گفت: مادر جلسه تهران بر این مهم تاکید خواهیم کرد که بیشترین تصادفات توسط خودروهای سواری صورت می گیرد و خودروی پراید بیشترین درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

فیلی افزود: حفظ جان مردم بسیار اهمیت دارد و ما در کمیسیون کشوری بر این موضوع تاکید خواهیم کرد که بایست خودروهای فاقد ایمنی لازم از چرخه تولید خارج شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار