به همت معاون فرهنگی واموراجتماعی بنیاد مرکزی؛
تابناک مرکزی: اولین نرم افزار جامع ایثار و شهادت در استان مرکزی توسط معاون فرهنگی واموراجتماعی بنیاد مرکزی تهیه و آماده رونمایی شد.
کد خبر: ۴۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 20 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمد رضا گرجی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود: اولین نرم افزار جامع ایثار و شهادت در استان ، در راستای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و ادای قسمتی از دین شهدا با گرافیکی متفاوت، با پیگیری این معاونت به منظور دسترسی آسان تهیه و آماده رونمایی شد.

معاون فرهنگی واموراجتماعی بنیاد مرکزی در ادامه گفت: شهادت بالاترین پاداش و مزد فی سبیل الله است و امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از مقام شهید وظیفه اول ماست و به گفته مقام معظم رهبری راهی که شهدا باز کرده اند باید آن راه را ادامه دهیم.

گرجی  درباره چگونگی نرم افزار گفت: از قابلیت‌های این نرم‌افزار می توان به آرشیو بندی و ثبت اطلاعات شهدا بر هر اساسی از جمله نام و نام خانوادگی ، نام پدر، سن، تاریخ تولد، تاریخ شهادت ، محل تولد، محل شهادت و....نام برد.

وی همچنین افزود:  این نرم افزار دسترسی به اطلاعات شهدا مثل اسناد و مدارک ، تصاویر پرسنلی، زنگینامه و وصیت نامه را آسان نموده و قابل مشاهده سریع می باشد.

گرجی خاطر نشان کرد: این نرم افزار قابلیت سرچ و دسته بندی عکس های دسته جمعی و فیلم های مستند جبهه و جنگ را دارا می باشد.

این مقام مسئول گفت: در قسمتی از این نرم افزار بر اساس کلمه درخواستی می توان وصیت نامه شهدا را حول آن موضوع مشخص دریافت نمود. مثلا کلمه نماز را زده سپس شهدایی که در باره نماز وصیت نموده اند را سرچ و مشخص می نماید.

گرجی اظهار نمود :سیستم آمارگیری به روز و بر اساس سن و تحصیلات و منطقه شهادت و خاطرات و زندگی و وصیت و .....نیز از مزیت های دیگر این نرم افزار است.

گرجی گفت: با توجه به اینکه این نرم افزار در نوع خود در استان مرکزی بی بدیل است می تواند در حوزه همکاران در اداره اسناد و انتشارات و هم در حوزه تحقیقات و پژوهش در جمع آوری یافته ها کمک شایانی  به همکاران و محققین نماید.

گرجی با اشاره به قسمت بعدی این نرم افزار اظهار کرد: قسمت عملیات‌ها برای راویان مناسب است زیرا همه عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس، پیروزی‌ها، شرح یگان‌ها، موقعیت و یادمانی که از عملیات موجود است، در این نرم افزار وجود دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار