تحلیل نمایندگان مجلس از اقدام سپاه علیه داعش؛
تابناک مرکزی: نمایندگان مجلس معتقدند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نخستین حمله موشکی موفقیت‌آمیز به مواضع تروریست‌ها در سوریه کابوسی برای حامیان تروریسم و آرامش‌خاطری برای کشورهای منطقه ایجاد کردند.
کد خبر: ۴۴۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 19 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، شب گذشته تروریست‌های داعش پاسخ سخت خود را از جمهوری اسلامی ایران دریافت کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله تروریستی تهران برای نخستین بار با حمله موشکی مستقیم مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه را هدف گیری و هر 6 موشک بالستیک میان برد «ذوالفقار» به هدف اصابت کرد.

این حمله که با آگاهی دولت سوریه انجام شد، بازتاب جهانی گسترده ای ایجاد کرد چرا که جمهوری اسلامی تا کنون صرفا اقدام به کمک مستشاری به نیروهای نظامی سوریه می کرد و حمله موشکی زمین به زمین برای نخستین بار و از دیار کردنشین کرمانشاه و کردستان صورت گرفت.

نمایندگان مجلس نیز در گفت و گوهای جداگانه ای که با خانه ملت داشتند ضمن قدردانی از اقدام هوشمندانه سپاه، حمله موشکی به مواضع تروریست ها در سوریه را موفقیت آمیز اعلام کرده و آن را سیلی بر گوش تروریست ها دانستند که صدای آن را حامیان آنها شنیدند و دل و جانشان به لرزه در آمد. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

تجری: انتخاب هوشمندانه کرمانشاه و کردستان برای آغاز عملیات موشکی سپاه علیه تکفیری‌ها

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: بعد از اقدامات تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) بیانیه ای صادر شد که انتقام خون این عزیزان از تروریست ها و اربابان آنها گرفته می شود.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته تروریست ها شاهد انتقام جمهوری اسلامی از خود بودند و سپاه پاسداران نیز عملیات غرورآفرینی نسبت به مواضع جریان تکفیری صورت داد که همچنان انعکاس زیادی در عرصه بین المللی دارد.

وی در ادامه حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها را حامی پیامی به تروریست ها و اربابان آنها دانست و عنوان کرد: توان سپاه به حدی بالاست که غرب با چند نفر تروریست نمی تواند تأثیری روی حوزه امنیتی کشور بگذارد و با تحریم نمی تواند جلوی توان موشکی جمهوری اسلامی را بگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان به انتخاب کرمانشاه و کردستان برای آغاز عملیات روز گذشته سپاه اشاره و خاطرنشان کرد: حمله موشکی از دو استان کردنشین کشور نشان از این دارد که تروریست ها باید بدانند با انتخاب چند تن از افراد ضعیف النفس و معلوم الحال نمی توانند اعتبار مناطق کردنشین کشور را زیر سوال برده و همچنان این مناطق به عنوان مناطقی استراتژیک محسوب می شود که مردم آن پای نظام ایستاده اند.

رحیمی: تنبیه داعش با حمله موشکی ایران به مواضع تکفیری‌ها/ مبارزه با تروریسم توسط ایران محدود به حرف نیست

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: سپاه بعد از حمله تروریستی اخیر به مجلس رسما اعلام کرد که انتقام آن را می گیرد لذا این حمله تنبیهی برای داعش بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این برای نخستین بار بود که سپاه پاسداران در شرایط واقعی از موشک زمین به زمین استفاده کرد لذا پیام روشنی برای حامیان تروریسم در منطقه ارسال شد.

وی افزود: هم زمانی حملات موشکی ایران به مواضع داعش با وضع تحریم های سنای آمریکا علیه ایران پیام روشنی بود که اگر قدرت های دنیا بنای مبارزه با تروریسم دارند باید در عمل نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: موشک های اخیر که توسط سپاه به مواضع تروریست ها در سوریه شلیک شد صرفا نمونه ای از توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود که نه تنها برای مبارزه با تروریسم بلکه برای حفاظت و صیانت از تمامیت ارضی خود آمادگی کامل دارد.

خجسته: عربستان از حمله موشکی ایران به داعش درس عبرت بگیرد

امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: این حمله در واکنش به جنایات انجام گرفته علیه ملت ایران از سوی تروریست های تکفیری وابسته به غرب و ارتجاع عرب دارای ابعاد راهبردی گسترده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پاسخ قاطع رزمندگان اسلام به دشمنان ملت ایران موجب وحشت و سردرگمی آن ها و موجب غرور و دلگرمی دوستان شده است. این پاسخ هشدار دندان شکنی برای آنان خواهد شد که در خیالات خود توهم دست درازی به این خاک را می پرورانند.

وی بیان داشت: اگرچه حزن و اندوه شهادت هموطنانمان در جریان عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی به راحتی از بین نخواهد رفت اما این پاسخ کوبنده ی رزمندگان اسلام موجب آرامش خاطر ملت ایران خواهد شد و برای جهانیان ثابت گردید جمهوری اسلامی ایران در مسئله تامین امنیت خود از هیچ اقدامی درنگ نخواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ضمن تبریک به رزمندگان اسلام، این سیلی جمهوری اسلامی ایران به تروریست های تکفیری را درس عبرتی برای حامیان آنها توصیف و گفت: همه ملت ایران باید قدردان زحمات رزمندگان اسلام باشند و باید به ایشان برای کسب این دستاورد بزرگ تبریک گفت.

امیر خجسته در پایان گفت: پیام این سیلی سپاهیان اسلام برای حامیان تروریست های تکفیری از جمله عربستان سعودی کاملا روشن است و باید از این اتفاق درس عبرت بگیرند و مطمئن باشند در صورت اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران تبعات غیر قابل جبرانی برای آن ها بوجود خواهد آمد.

جاسمی: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اثبات پایان یافتن دوران "بزن در رو" است

سید قاسم جاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: گروه تروریستی تکفیری داعش اخیرا حمله تروریستی را در تهران انجام داد و همین موضوع سبب شد تا صبر مردم و نیروهای مسلح به سرآید و برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران حمله موشکی را عملیاتی کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در کنار سایر قوای مسلح به حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است، بیان کرد: پاسخ کوبنده به سپاه پیام روشنی برای دشمنان ایران اسلامی دارد، تا همگان متوجه شوند که ترقه بازی داعش در تهران با چنین پاسخی مواجه می‌شود.

جاسمی با بیان اینکه پیش از اقدام سپاه در حمله به مواضع داعش، مقام معظم رهبری تاکید کرده بودند که دوران "بزن در رو" تمام شده است، متذکر شد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، شب گذشته 6 موشک به مواضع داعش شلیک شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم ایران از این اقدام سپاه برای حمله به مواضع داعش حمایت می‌کنند، زیرا ایجاد خلل در امنیت کشور برای هیچ کس پذیرفته نیست، گفت: یکپارچگی کشور و حمایت طیف‌های مختلف سیاسی در این موضوع بسیار جای خرسندی دارد که امیدوارم مانند همیشه تحت رهبری ولایت فقیه، این اتحاد تداوم داشته باشد.

فلاحت پیشه:عملیات موشکی ایران علیه داعش یک حمله راهبردی و سیاسی و تاکتیکی بود

حشمت‌الله فلاحت پیشه بیان کرد: این اولین عملیات مستقیم ایران علیه تروریست های داعش در سطح منطقه بود و تا قبل از این غالب فعالیت های نظامی ایران در خصوص داعش، به صورت کمک مستشاری نظامی بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عملیات موشکی بعد از حوادث تروریستی تهران صورت گرفت که باعث شد موجی از شادی و غرور در میان مردم به واسطه انتقام از موضع قدرت شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در این عملیات موشکی از موشک های نقطه زن استفاده شد و محل تجمع جدید داعشی ها در شهر دیرالزور سوریه که در واقع مقر فرماندهی، لجستیکی و مهماتی آنها است، مورد حمله قرار گرفت.

فلاحت پیشه تاکید کرد: در واقع این عملیات موشکی ایران، یک حمله راهبردی، سیاسی و تاکتیکی بود.

وی به پیام های پیدا و پنهان این عملیات موشکی ایران اشاره کرد و گفت: پیام مستقیم و نزدیک این عملیات موشکی به تروریست های داعش این بود که بدانند ایران از چه جایگاه و توانی برخوردار است. پیام میان برد این عملیات موشکی به سردمداران منطقه ای تروریست ها بود که می خواستند به نوعی جنگ را به داخل ایران بکشانند و پیام دورتر این عملیات موشکی به آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی بود که فکر می کردند این منطقه هنوز به بلوغ نظامی نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم  یادآور شد: نکته جالب اینجاست که با گذشت 17 ساعت از وقوع این عملیات موشکی هنوز آمریکا و اکثر بازیگران منطقه ای او سکوت کرده اند که این سکوت آنها در واقع بهت زدگی آنها را نشان می دهد که همراه با نگرانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این عملیات موشکی برگ تازه ای از اقتدار ایران اسلامی را رو کرد.

تابش: حمله موشکی ایران به دیرالزور عزم جزم نیروهای مسلح برای مقابله با تروریسم ها را نشان می دهد

محمدرضا تابش در پی حمله موشکی سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی داعش در منطقه دیرالزور سوریه که در راستای تنبیه این تروریست های تکفیری صورت گرفت؛ با صدور پیامی ضمن تقدیر از واکنش مقتدرانه نظام توسط سپاه پاسداران؛ آن را نشاندهنده عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با تروریسم دانست.

متن پیام "محمدرضا تابش" به شرح زیر است:

به نام خدا

واکنش مقتدرانه نظام، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حملات تروریستی اخیر داعش در تهران که با موشک های میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی داخل خاک ایران، مقر تروریست ها در منطقه دیرالزور سوریه را هدف قرار داد، اقدامی ستودنی است که عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با تروریسم و هر آنچه امنیت ایران عزیز را به خطر بیاندازد، نشان می دهد و پیام روشنی است به قدرت های پیدا و پنهان حامی تروریست ها و دنباله های حقیر و زبون منطقه ای آنها؛ که ناامن کردن جمهوری اسلامی امنیت آنها را نیز به خطر خواهد انداخت.

روح امام و شهدا و شهید تهرانی مقدم شاد و قرین رحمت الهی.

محمدرضا تابش

نایب رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم اردکان در  مجلس

ابوترابی: قدرت موشکی ایران به جهان اثبات شد/ حمله موشکی ایران پاسخ دندان‌شکنی به عربستان، آمریکا و اسرائیل بود

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: باید از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برخورد داندان‌شکن و واعقی با تروریست ها و داعش تشکر کنیم، برخورد جمهوری اسلامی با گروهک های تروریستی بر خلاف کشورهای غربی تنها در حرف نیست و شاهد اقدامات عملی بودیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: این حمله موشکی به مقر فرماندهان داعش در سوریه پیام های متعددی برای جهان به دنبال داشت، اول اینکه عربستان، آمریکا و اسراییل متوجه توان بالای موشکی ایران آشنا شدند.

وی گفت: همچنین این اقدام نزدیک به روز قدس صورت گرفت و رژیم اشغالگر قدس متوجه شد که نمی تواند به جنگ در منطقه دامن بزند. از سوی دیگر همزمانی حمله موشکی ایران به داعش با مصوبه تحریمی مجلس سنای آمریکا پیام واضح و روشنی نیز برای واشنگتن به دنبال داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه عربستان در خصوص ایران، اظهار داشت: عادل الجبیر نیز ادعا کرده بود جنگ و اختلاف را به داخل مرزهای ایران خواهد کشاند، اکنون عربستان شاهد است اگر بخواهد امنیت ایران را تهدید کند، با برخورد قاطع و دندان شکنی مواجه می شود.

ابوترابی تاکید کرد: عربستان و تروریست ها تلاش داشتند آشوب را از منطقه کردنشین وارد ایران کنند اما ما از همان منطقه با موشک های میان برد و بدون خطا درس بزرگی به آنها دادیم تا دیگر چنین توهماتی نداشته باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با شکیک موشک به مقر تروریست ها در سوریه، توان و دقت موشکی ایران به جهانیان ثابت شد چرا که پیش از این ناوهای آمریکایی تلاش کرده بودند به سوریه موشک شلیک کنند که ناموفق بودند اما ایران اثبات کرد در این زمینه توانی بالاتر از آمریکایی ها دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش پیام روشن و داندان‌شکنی برای جهان به دنبال داشت.

عباسی:حمله موشکی ایران به تروریست‌ها در دل دشمنان رعب وحشت ایجاد کرد/ پاسخ موشکی سپاه به داعش اجتناب ناپذیر بود

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: سال‌ها تروریست‌ها شهامت حرکتی در ایران را نداشتند ولی در حادثه تروریستی 17 خرداد ماه تهران، در اقدامی ناجوانمرادنه چندین نفر از هموطنان ما را به شهادت رساندند که نیروهای سپاه پاتسداران انقلاب اسلامی با استفاده از توان موشکی، پاسخ محکمی را به دشمنان دادند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت سپاه پاسداران در حمله به مواضع داعش اقدام بسیار خوبی بوده زیرا در دل دشمنان رعب وحشت ایجاد کرده و مواضع تروریست‌ها را مورد هدف قرار داده است، بیان کرد: عملیات سپاه پاسداران موفقیت آمیز بوده و جای تشکر دارد.

عباسی با بیان اینکه تاکنون جمهوری اسلامی برای نابودی داعش در سوریه حضور مستشاری داشت، ادامه داد: پس از اقدام تروریست‌ها و انجام عملیات تروریستی در ایران، راهی جز حمله موشکی باقی نماند و چنین پاسخی اجتناب ناپذیر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع خطرات تروریستی در شرق کشور نیز باید با کشورهای پاکستان و افغانستان همکاری‌هایی را انجام دهیم، گفت: هدف ما دفاع از حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران است و پیام این اقدام سپاه به دشمنان این است که کسی حرکتی را علیه ایران انجام ندهد.

شیخ الاسلام: موشک‌های سپاه محل طراحی عملیات تروریستی تهران را در سوریه منهدم کرد

 

حسین شیخ‌الاسلام با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها برای تنبیه داعش و پاسخ به عملیات تروریستی آنها در تهران بود، گفت: تروریست‌های داعش عملیات مهمی را در تهران طراحی کرده بودند، آنها می‌خواستند با ورود به صحن علنی مجلس نمایندگان مجلس را ترور و ملت ایران را عزادار کنند.

مشاور وزیر امور خارجه و سفیر اسبق ایران در سوریه با بیان اینکه تحقیقات و اطلاعات قطعی نیروهای مسلح ایران می‌گوید که عملیات تروریستی تهران در منطقه دیرالزور سوریه توسط داعش طراحی شده بود، گفت: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که همان منطقه‌ای و نقطه‌ای را که عملیات تروریستی تهران در آنجا طراحی شده بود از خاک ایران هدف قرار داده دقیقاً آن منطقه را منهدم کردیم که این مهم نشانگر اوج قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر اسبق ایران در سوریه در پاسخ به این سؤال که حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه چه تأثیری در عرصه جنگ میدانی برای ارتش سوریه خواهد داشت، گفت: قطعاً داعش و دیگر تروریست‌ها در عرصه میدانی آسیب‌پذیرتر خواهند شد و ان‌شاءالله ارتش و جریان مقاومت در سوریه با شتاب بیشتری علیه تروریست‌ها اقدام خواهند کرد.

وی گفت: مهمترین پیام حمله و عملیات دقیق موشکی سپاه علیه تروریست‌ها خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی، آمریکا و رژیم سعودی آن است که انهدام هر هدفی در هر مکانی برای جمهوری اسلامی ایران ممکن است.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: ایران، داعش را تنبیه کرد، منتهی صدای این سیلی را باید حامیان داعش از جمله رژیم سعودی بشوند.

ذوالنوری: حمله موشکی سپاه آخرین حمله به مقر داعش نخواهد بود/ صبر جمهوری اسلامی در برابر تحرکات حامیان داعش اندازه ای دارد

مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت:  اقدام تروریستی عربستان سعودی در تهران دل مردم ما را رنجاند و جریحه دار کرد، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم وعده داده بودند با این تعبیر که اقدام، انتقام و ضربه ما صدها برابر سنگین تر از اقدامی خواهد بود که داعش انجام داده است.

نماینده مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی از توان بسیار بالای موشکی برخوردار است و مجهز به موشک های دور برد، میان برد و کوتاه برد تاکتیکی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرصتی را صرف کار اطلاعاتی کرد که با اشراف کامل اطلاعات داشته باشد موشک های خود را جایی بفرستد که بیشترین و سنگین ترین تلافات از نظر کمیت و کیفیت کسانی که به هلاکت می رسد به داعش وارد کند.

وی گفت: با این حساب سپاه با اطلاعات کاملی که در اختیار داشت جایی را هدف گذاری کرد که معمولا فرماندهان و هدایت کنندگان عملیات برون سوریه ای داعش در آنجا تجمع می کنند.

این نماینده مجلس افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرصت مناسبی که بیشتر تجمع فرماندهان و نیروهای موثر داعش در این مقر اتفاق افتاد شلیک را انجام داد که بر اساس کانال های ارتباطی از جمله پرواز پهپادهای سپاه  که حمله را تحت کنترل و تظارت داشت مشخص شد میزان تلافات بسیار بالا ارزیابی شد و این پهپادها از حجم تخریت  بسیار سنگینی گزارش می دهند.

ذوالنوری به کانال های دیگر ارتباطی اشاره کرد و گفت: از طریق شنود خطوط ارتباطی داعش، مکالمات آنها حاکی از حجم تلافات زیاد به داعش هست، همچنین با کنترل منطقه و از حیث کنترل تردد و جابجایی تلافات، میزان تلافات وارده بر تروریست ها بسیار بالا بوده است.

وی اظهار داشت: این آخرین حمله موشکی سپاه به مقر داعش و مقرهای تروریست ها نخواهد بود، داعش اگر بخواهد بخت بد خود را امتحان کند و دست به تحرکات جدیدی بزند، پاسخ های بعدی کوبنده تر خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله موشکی سپاه به مقر فرماندهان داعش در سوریه پیامی برای حامیان آنها داشت و مشخص شد وقتی جمهوی اسلامی ایران قادر است به داحتی از داخل خاک خود با موشک های میان برد انتقام لازم را از مزدواران نظام سلطه بگیرد به همین راحتی نیز در صورتی که کاسه صبرش لبرزی شود می تواند با توانایی بالایی از حامیان داعش انتقام بگیرد.

ذوالنوری تاکید کرد: بنابراین کشورهایی که در منطقه سعی می کنند داعش را برای اینکه امنیت داخلی و پایدار جمهوری اسلامی مخدوش کند، پشتیابی می کنند باید بداند صبر جمهوری اسلامی اندازه ای دارد و به راحتی می تواند داعش و حامیان آن را   تنبیه کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده به عنوان عضوی از کمیسیون امنیتت ملی ازسپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و دلاورمردان موشکی هوا فضای سپاه تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم به خدای متعال بر توان آنها بیافزاید که با اقدام شب گذشته دل مردم را شاد کرده اند.

کریمی قدوسی: حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در سوریه پیامی برای خروج حامیان تروریسم از منطقه بود/ ضرادخانه‌های سپاه آماده هستند

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: این حمله پیش از اینکه پیامی برای تروریست ها باشد پیامی برای حامیان تروریست ها در منطقه بود که مظهر آن رژیم آل سعود و آمریکایی ها هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حمله موشکی سپاه به مواضع داعشی ها در سوریه پاسخی به یاوه گویی های وزیر خارجه سعودی و سفر ترامپ به منطقه بود که قصد داشتند جنگ را به مرزهای ایران برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از حمله به مجلس بود که وزیر خارجه سعودی مدعی شد باید ایران را تنبیه کرد، اظهار داشت: شلیک شش موشک در برابر موشک هایی که در ضرادخانه های سپاه آماده شلیک است فقط حکم پیام رسانی داشت و برای نشان دادن پیام و قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همین شش موشک کفایت می کرد که پیام آن به آل سعود برسد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با بیان اینکه آمریکا قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد، خاطرنشان ساخت: حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها پاسخی به تحریم های جدید ظالمانه آمریکا بود که می خواستند سپاه را به عنوان جریان حامی تروریسم معرفی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: سپاه قدس آسیب پذیر نیست و آمریکا و انگلیس هستند که باید پایگاه های خود را در منطقه جمع آوری کنند.

بروجردی: حمله موشکی ایران به مقر تکفیری‌ها در سوریه مرحله جدیدی در مبارزه با تروریسم است/ توانایی ایران در هدف‌گیری موشکی با دقت نقطه زن

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: این حرکت نمادی از اقتدار جمهوری اسلامی و مرحله جدیدی در مبارزه با تروریسم در منطقه بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: این حرکت علاوه بر اینکه ضربه مهلکی به مرکز داعش در داخل سوریه وارد کرد، هشداری برای همه حامیان تروریسم در کشورهای منطقه و فرامنطقه تلقی می شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم جدی است، تصریح کرد: همه باید متوجه باشند آنچه در جلسات سرویس های اطلاعاتی کشورها می گذرد و چند تروریست را مأمور به اعزام به داخل کشور می کنند با چنین پاسخ هایی نیز روبرو می شوند و ادامه این روند پاسخ های جدی تری را به همراه خواهد داشت.

بروجردی ادامه داد: این حرکت از بعد راهبردی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توان آن را دارد که از هر نقطه ای از داخل خاک کشور مرکز تروریست ها را صدها کیلومتر دورتر با دقت نقطه زن هدف قرار دهد.

وی افزود: این توانمندی باید به عنوان هشداری برای بازدارندگی تروریست ها و حامیان آنها باشد و اطمینان داشته باشد که هر حرکت دیگری با پاسخ های جدی تر و شدیدتر روبرو می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سپاس صمیمانه خود را تقدیم دستان توانمند و ارزشمند سپاه پاسداران که این حرکت غرورآفرین را رقم زدند می کنیم و این دستان را باید بوسید.

امیرآبادی فراهانی: ملت ایران برای تامین امنیت خود منتظر تصمیم گیری هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌ماند

احمد امیرآبادی فراهانی در در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: سپاه در این موضوع اراده ملت را نشان داد و نمایندگان ملت ایران نیز از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند.

عضو فراکسیون ولایت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سپاه نشان داد جمهوری اسلامی ایران منتظر تصمیم هیچ نهاد بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم نمی‌ماند؛ ملت ایران برای تامین امنیت خود منتظر تصمیم گیری شورای امنیت یا هر نهاد دیگری، نمی‌ماند، زیرا مردم ایران، آزاده هستند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه این اقدام سپاه نشان داد که قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است، ادامه داد: حرکت اخیر سپاه پاسداران حامل پیام برای آن‌هایی بود که به فکر بعضی از جنجال آفرینی‌ها در منطقه هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام سپاه، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به منصه ظهور گذاشت و لازم سپاه و نیروهای مسلح همچنان اقتدار خود را مانند همیشه در دفاع از حقوق ملت ایران حفظ کنند.

امیرحسنخانی: جامعه بین الملل پیام های هم‌زمانی حمله موشکی ایران به داعش با تحریم های آمریکا علیه سپاه را دریافت کرد

محمدرضا امیرحسنخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی در بسیاری از مسائل و تهدیدات از سوی کشورهای منطقه  خویشتنداری نشان داد اما اقدام تروریستی که علیه امنیت کشور در 17 خرداد صورت گرفت و تروریست ها تلاش کردند عرض اندامی نشان دهند درنهایت با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ختم شد.

نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله به مقر فرماندهان داعش در سوریه، آنها را سر جای خود نشاندند تا دست از رخنه در کشور و مختل کردن امنیت ملت ایران بردارند.

وی گفت: همچنین هم‌زمانی حمله موشکی به تروریست ها با تحریم های آمریکا علیه سپاه، پیام مناسبی برای واشنگتن به دنبال داشت و ثابت شد ایران کشوری نیست که دستوری عمل کند بلکه در شرایطی که امنیت داخلی ما تهدید شود به صورت مستقل و به راحتی با توان موشکی پاسخی قاطع خواهد داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدواریم تروریست ها و دشمنان جمهوری اسلامی پیام ما را دریافت کرده باشند چرا که ایران با تروریست و حامیان آنها در زمینه امنیت ملی شوخی ندارد.

امیرحسنخانی با بیان اینکه مردم ایران از قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی خرسند هستند، گفت: مجلس شورای اسلامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تمامیت جمهوری اسلامی حمایت خواهد کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا، سپاه را به عنوان سیستم نظامی جدا تحریم کرده است، اما ما سپاه را جدا از تمامیت جمهوری اسلامی نمی دانیم و مجلس یکپارچه با تحریم های آمریکا علیه سپاه مقابله خواهد کرد.

بیگلری: آغاز حمله موشکی سپاه از مناطق کردنشین به مواضع تکفیری‌ها وحدت شیعه و سنی و پیوند کردها با نظام را اثبات کرد

محسن بیگلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: اقدام هوشمندانه، به جا و قدرتمندانه سپاه در هدف گیری دقیق مواضع تروریست ها در سوریه که موجب از بین رفتن مراکز اصلی آنها شد، قابل تقدیر است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره انتخاب کردستان و کرمانشاه به عنوان نقطه آغاز حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در سوریه، عنوان کرد: این انتخاب هوشمندانه نشان داد که مناطق کردنشین که اکثرا سنی نشین هستند، هیچ مشکلی با نظام جمهوری اسلامی نداشته و دل در گروهی نظام و انقلاب دارند.

وی افزود: بعد از اقدام تروریستی در تهران نیز علمای اهل سنت به سرعت این اتفاق را محکوم کرده و نمایندگان مناطق کردنشین و اهل سنت نیز با صدور بیانیه ای نسبت به آن واکنش نشان دادند.

بیگلری ادامه داد: دشمن باید بداند با گزینش چند نفر فریب خورده از مناطق کردنشین و اهل تسنن و استفاده از آنها برای اقدامات تروریستی علیه کشورشان نمی توانند خدشه ای به وحدت میان سنی و شیعه و کرد و غیرکرد وارد کنند.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره این آمادگی را دارد تا اقدامات ضدایرانی را کوبنده پاسخ دهد.

فرهنگی: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه، عملیاتی بسیار محدود بود

محمد حسین فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: پس از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) مسئولان ذیربط اعلام کردند که پاسخ این اقدام را خواهیم داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتدا داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت و در بررسی‌های بعدی نیز مشخص شد که حمله تروریستی به 2 نقطه از تهران توسط داعش انجام شده است، بیان کرد: در گذشته نیز داعشی‌ها تلاش می‌کردند تا اتفاقات مشابه را رقم بزنند.

فرهنگی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه، عملیاتی بسیار محدود برای پاسخ به اقدام تروریستی داعش در تهران بود، ادامه داد: اولین بار بود که جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی، چنین حمله‌ای را علیه داعش انجام داد، تاکنون هر چه بوده در چهارچوب و محدوده مستشاری به دولت‌های متقاضی بوده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حمله اخیر به طور رسمی جمهوری اسلامی ایران یکی از حملات تروریستی داعش را پاسخ داد.

مفتح :جمهوری اسلامی پیشرو بودن در مبارزه با تروریسم را به بهترین شکل ممکن اثبات کرد

محمدمهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: پس از تحرک داعش در تهران و انجام تروریستی در مجلس، انتظار می رفت که مسئولان کشور تمام توان در مقابله با ناامنی و تروریست در دنیای اسلامی به کار بگیرند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مهمترین راهبردی که دشمنان اسلامی در نظر گرفته اند تحرکات تروریستی در داخل کشورهای اسلامی است تا رژیم قدس اشغالگر بزرگترین و مهمترین دشمن جهان اسلام در امنیت باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشورهای اسلامی با بحران تروریستی درگیر هستند و با همین مسئله جنگ و نا امنی در جهان اسلامی، مسلمانان را به خود درگیر کرده است اما از آن سو شاهد هستیم رژیم صهیونیست در امنیت کامل به سر می برد، بنابراین هدف تروریست ها این است که مسلمانان به خود مشغول شوند تا اسرائیل در امان باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرو در جهان اسلام باید نقش موثری در ایجاد اتحاد در بین کشورهای اسلامی ایفا کند و با گروهک های تروریستی که تلاش دارند تفرقه افکنی کنند، برخورد جدی داشته باشد.

مفتح عنوان کرد: حمله موشکی ایران به مقر تروریست ها در سوریه از استانی که عمدتا سنی نشین هستند، برای ایجاد اتحاد در جهان اسلامی رخ داده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر توان و دقت موشکی ایران که با هدف وحدت جهان اسلامی تقویت می شود به رخ جهانیان کشیده شد.

موسوی لارگانی: حمله موشکی سپاه به مقر تکفیری‌ها در سوریه شوک بزرگی برای صهیونیست‌ها بود

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: همان طور که امام(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود لذا این روزها بعد از حادثه تروریستی که در دو نقطه حساس در کشور به وقوع پیوست و داعش مسئولیت آن را پذیرفت، سپاه در ساعات اولیه اعلام کرد ما جواب دندان شکنی به گستاخی داعشی ها خواهیم داد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقدام اخیر سپاه در هدف گیری مقر تروریست ها در سوریه را پاسخی به داعش و حامیان وی دانست و اظهارداشت: امروز حامیان تروریسم متوجه شدند که توان موشکی کشورمان اجازه حرکت به دشمنان نخواهد داد.

 

وی افزود: پیش از این به صهیونیست ها نیز هشدار داده ایم اگر روزی موشکی از طرف صهیونیست ها به طرف ایران شلیک شود، هنوز گرد و خاک موشک به ایران فروکش نکرده دیگر تل آویوی در کار نخواهد بود از این رو اقدام روز گذشته سپاه شوکی برای سرکردگان صهیونیست بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حمله شش موشک سپاه به مواضع تروریست ها در سوریه تنها گوشه ای از قدرت سپاه بود، خاطرنشان کرد: قدرت نمایی اخر سپاه باعث می شود از بروز برخی حرکات مذبوحانه جلوگیری شود همچنین انتخاب کرمانشاه و کردستان به این دلیل بود که ادعای آنها مبنی بر اینکه این استان ها گرایشی به سمت تروریست ها دارند، منتفی شود.

نقوی حسینی: نخستین اقدام نظامی مستقیم علیه تروریست‌ها بعد از کمک‌های مستشاری/ اصابت موشک‌های سپاه به انبار تسلیحات تروریست‌ها

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: اقدام روز گذشته سپاه نشان داد این ارگان می تواند هرگونه خرابکاری را پاسخ دهد چنانچه حمله موشکی اخیر نیز به انبار تسلیحاتی تروریست ها اصابت کرده و عملیات کاملا موفقیت آمیز بوده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در سوریه را نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی دانست تا همگان بدانند کشورمان در عمق استراتژی خود هر تهدیدی را در نطفه خفه می کند و افزود: این پیام به گوش تمامی گروه های تروریستی رسیده که جمهوری اسلامی با امنیت ملی خود تعارف نداشته و در برابر تهدیدها قاطع و محکم، درس فراموش نشدنی می دهد و سیلی محکمی به گوش آنها خواهد زد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدام موشکی سپاه علیه تروریست ها نخستین سیلی بود که مستقیما از سوی تکفیری ها دریافت شد، عنوان کرد: در گذشته کمک های مستشاری به کشورهای منطقه داده می شد و تا کنون اقدام مستقیم نظامی به این شکل صورت نگرفته بود لذا این اقدام سیلی بود که مستقیما از خاک ایران به گوش تروریست ها نواخته شد تا بدخواهان نظام بدانند ما هیچ اقدامی را بی پاسخ نمی گذاریم و عکس العمل دندان شکنی خواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تولیدکنندگان تروریست منطقه ای و فرامنطقه ای نیز پیام ایران را دریافت کردند، خاطرنشان ساخت: در این بین کشورهای منطقه اطمینان خاطر داشته باشند که توان موشکی و نظامی در خدمت امنیت منطقه بوده و برای هیچ کشوری تهدید نیست لذا از تمامی کشورهای منطقه می خواهیم به توان ایران تکیه کنند.

کولیوند: ایران در فضای فعلی خاور میانه برای مبارزه با تروریسم کوتاه نمی‌آید

محمدجواد کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: مرحله جدیدی از مقابله با تروریسم در منطقه آغاز شده و یک پیام مهم برای غربی‌ها و تروریست‌ها دارد و آن پیام این است که اگر قرار باشد، ناامنی‌های منطقه را به ایران گسترش دهند، ایران می‌تواند به صورت مستقیم مواضع آن‌ها را در اقصی نقاط جهان مورد هدف قرار دهد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پیامی بسیار بزرگ برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است تا آن ها بدانند با جمهوری اسلامی ایران نمی توانند مانند عراق، سوریه یا بحرین برخورد کنند.

کولیوند ادامه داد: تروریست ها باید متوجه باشند که در این فضا، تاکنون هر چه بصورت مستقیم وارد عمل نشده‌ایم به این جهت بوده که تمایل نداشته‌ایم تا در تمامیت ارضی کشور دیگری عملیاتی را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با تروریسم در فضایی فعلی خاور میانه همه جانبه است و ایران نیز در این مسیر کوتاه نمی‌آید و مقابله شدید با تروریست‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی: اگر امنیت داخلی ایران مخدوش شود پناهگاه ها را بر سر دشمنان خراب می کنیم

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی در طول سالهایی که امنیت کشورهای سوریه و عراق مورد تهدید قرار گرفت به در خواست دولت های قانونی این دو کشور به صورت مستشاری کمک هایی برای مقابله با تروریست داعش انجام داد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام ایران خوشایند حامیان گروه تروریستی نبود و از هر گونه کمک به این گروه های تکفیری و داعشی دریغ نکردند.

وی گفت: به نظر می رسد کمک های مستشاری جمهوری اسلامی به دو کشور عراق و سوریه، باعث شده عرصه به گروه های تروریستی تنگ شود و دست به اقدامات تروریستی در تهران بزنند و از سوی دیگر شاهد باشیم آمریکا و عربستان در اعتراض یه تنگای پیش آمده واکنش نشان دهند و وزیر امور خارجه عربستان اظهارات ضد ایرانی داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به حوادث تروریستی 17 خرداد در تهران عنوان کرد: این حوادث باعث شد اگر ایران تنها با حضور مستشاری با تروریست ها در عراق و سوریه مقابله می کرد، این بار با توان نظامی خود و از خاک کشور وارد عمل شدیم.

دهقانی فیروزآبادی تاکیدکرد: با حمله موشکی به مقر فرماندهان تروریست های داعشی به همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران فهماندیم که اگر به امنیت داخلی کشور دست اندازی کنند نه تنها با حضور مستشاری بلکه از زمین و آسمان و از فاصله بسیار دور پناهگاه های آن را روی سرشان خراب خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند که ما برای حفظ امنیت خود دست به اقدامات لازم می زنیم و منتظر شدید ترین عکس العمل های ما باشند.

رحیمی جهان آبادی: پاسخ موشکی ایران به اقدام عوامل داعش در تهران مناسب، قانونی و قاطع بود

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: اصل دفاع مشروع بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، اصلی پذیرفته شده است تا هر کشوری بتواند در زمان‌هایی که امنیت آن توسط هر کشور یا گروهی مورد حمله قرار گرفت،از خود دفاع کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه در راستای ایجاد بازدارندگی و دفاع از امنیت و آرامش مردم ایران بوده است که می‌توان پاسخ موشکی ایران به اقدام عوامل داعش در تهران را مناسب، قانونی و قاطع ارزیابی کرد.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: این پاسخ قاطع به حفظ آرامش و امنیت در داخل کشور کمک خواهد کرد و به داعش و حامیانش این پیام را منقل می‌کند که ایران کشوری نیست که بتوان آرامش مردم آن را مختل کرد و از گزند اقدامات دفاعی ایران در امان ماند.

رئیس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تشکر از مقام معظم رهبری بعنوان فرماندهی کل قوا و همه نیروهای مسلح، اقدام سپاه کاملا مناسب و مورد حمایت مردم است و همچنین امیدواریم پاسخ قاطع ایران به ریشه کنی تروریسم در خاورمیانه منجر شود.

یوسفیان ملا: حمله موشکی ایران به داعش با اجازه دولت قانونی سوریه انجام شد

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه اظهار داشت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران در قبال نقض خط قرمز کشور، یعنی امنیت مردم کوبنده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که سلاح و نیروهای نظامی ما برای دفاع از کشور است، بیان کرد: اگر حمله ای به ایران شود، قطعا پاسخ محکم دریافت خواهد کرد و هیچ حمله ای را بی پاسخ نمی گذاریم، فرقی ندارد حمله از سوی یک گروه تروریستی یا یک کشوری انجام شود، زیرا پاسخ به این اقدامات قاطعانه را می‌دهیم.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه حمله موشکی ایران به مواضع داعش در کشور دیگری انجام شده است، ادامه داد: ایران متحد نظامی سوریه است و با اجازه دولت قانونی آن کشور، حق داریم عملیات نظامی داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه حمله جمهوری اسلامی ایران به مواضع داعش با اقدامی که سایر کشورها بدون اجازه در سوریه بمباران می‌کنند، متفاوت است، گفت: حرکت نیروهای ایران بسیار کوبنده بود، زیرا به ازای هر فردی که داعش برای انجام عملیات در تهران اعزام کرد، جمهوری اسلامی یک موشک را روانه مواضع داعش کرد تا درسی برای این گروه تروریستی و دشمنان ایران باشد که قطعا اثرات پیشگیرانه دارد

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار