کد خبر: ۴۴۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 19 June 2017

 بازخوانی یادداشت «جوانان انقلابی»، کلید اقتدار انقلاب اسلامی بمناسبت دیدار رهبر انقلاب با نخبگان علمی جوان کشور؛

یادداشت دانشجویی*؛ یکی از کلیدهای مهم مقابله مقتدرانه با دشمنی‌های پایان ناپذیر استکبار و استعمار که رهبر حکیم انقلاب بر آن اصرار دارند،«حفظ و تقویت روحیه انقلابی‌گری بخصوص در جوانان» است. این نگاه حکیمانه در واقع امتداد خط و مشی بنیانگذار کبیر انقلاب است؛ از منظر امام خمینی (ره) نیز جوانان، ذخیره‌های عظیم الهی هستند و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در گرو مبارزه علمی و عملی آنان است.

پیگیری و بررسی منویّات رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد، بی‌توجهی مسئولین و مراجع ذی ربط به جوانان و نقش آنان در حفظ و صیانت انقلاب و دستاوردهای انقلاب از دغدغه‌های جدی معظمٌ له می‌باشد؛ ایشان در یکی از دیدارهای خود با اقشار مردم، از مسئولین می‌خواهند که«جوانان انقلابی را گرامی بدارند» و هشدار می‌دهند که«این بی‌توجهی‌ها و تخریب جوانان انقلابی به نام افراط، بازی در نقشه دشمن است که به دنبال کشتن روحیه حماسی و انقلابی در جوانان هستند».

در واقع جوانان بدلیل برخورداری از نفوس پاک و مبرا بودن از نگاه‌های مصلحت اندیشانه و منفعت جویانه و بدور از نگاه‌های سخیف سیاسی و حزبی، به مسائل مختلف می‌نگرند و بدون ترس و واهمه و با جسارت به بیان دیدگاه‌ها و طرح انتقادات دلسوزانه در مورد موضوعات مختلف می‌پردازند؛ از این رو توجه، احترام و استفاده از ظرفیت‌های جوانان انقلابی امری لازم و ضروری است.

روحیه حماسی و انقلابی در جوانان باید ایجاد و در جوانان متعهد، تقویت شود؛ چرا که اینگونه خصایص درونی است که موجب شکسته شدن سد باطل شیطانی و خروج شیطان از حریم اسلام شده و خواهد شد.

از سوی دیگر تحقق«اقتصاد قوی و مقاوم» و«توسعه روزافزون علم»، که از نظرگاه رهبر انقلاب، جهت مقابله مقتدرانه در برابر استکبار و استعمار، مهم ارزیابی شده‌اند، خود تا حدود زیادی وابسته به نیروی جوان کشور می‌باشد.

علاوه بر این توجه مسئولان به جوانان و تقویت ایشان، موجب توسعه روز افزون علم و در نتیجه برآوردن نیازهای کشور در ابعاد مختلف و دست یابی به اقتصادی قوی و مقاوم می‌گردد و اتکای کشور به دولت‌های استعماری را از بین خواهد برد.

امروزه عدم باور نسبت به نیروی عظیم جوانان کشور و ظرفیت‌های سرشار درونی را می‌توان یکی از دلایل نگاه کدخدا و رعیت محوری برخی از افراد و مسئولان در مقابل دول استکباری، و ختم همه راه های خوشبختی و نجات به غرب، دانست؛ در حالی که همواره پیشرفت و خوداتکایی هر کشوری منوط به تمرکز بر ظرفیت‌های درونی آن کشور است.

سخن آخر آنکه، تداوم و سر زندگی انقلاب اسلامی نیازمند حفظ و تقویت روحیه انقلابی جوانان و همچنین شناساندن و تحلیل حوادث تاریخی و ملی برای جوانان می‌باشد؛ از دیگر سو، تضعیف روحیه انقلابی و به فراموشی سپردن وقایع تاریخی مربوط به خیانت‌ها و جنایات مستکبرین علیه ملت ایران که از اهداف اصلی دشمنان می‌باشد و متاسفانه عده‌ای در درون کشور خواسته یا ناخواسته به آن دامن می‌زنند، موجب انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود و به فرموده رهبر انقلاب:«موجب بروز خطا در شناخت راهِ حال و آینده کشور می‌شود»، این انقلاب تا رسیدن پرچم آن به دست صاحب اصلیش می‌بایست نسل به نسل بر پایه اهداف عالیه خود با صلابت تمام به پیش رود و این پیش برد جز با حفظ این روحیه در مسیر دشوار دشمنی‌های غرب و شرق می‌سر نمی‌شود.

در پایان امید است که مسئولین با ایمان به صدق وعده اللهی، نسبت به فرمایشات و منویّات رهبر عزیز انقلاب اهتمام تام و تمامی داشته باشند و ضمن توجه به دغدغه‌ها و مسائل جوانان، از نیروی عظیم جوانان مستعد ایران اسلامی‌‌نهایت استفاده را ببرند و بدانند که کلید پیشرفت کشور و اعتلا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نه در ارتباط با مستکبرین بلکه در حمایت و گرامی داشت جوانان مؤمن و متعهدی است که در میدان‌های سخت و دشوار به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار