تابناک مرکزی: رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: بررسی‌های دقیق هیئت نظارت بیانگر آن است که نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی این استان تغییر پیدا نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 15 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پس از تایید اصل انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی عده‌ای از نامزدها به تشابه اسمی موجود اعتراض داشته و معتقد بودند که دقت لازم در این خصوص صورت نگرفته است، عده‌ای دیگر نیز به نحوه شمارش اعتراض داشتند که هیئت نظارت دستور بازشماری 10 درصد از صندوق‌های انتخابات را در برخی شهرها نظیر شهر اراک صادر کرد.

وی بیان کرد: با آغاز بازشماری 10 درصد صندوق‌ها برخی تفاوت‌های جزئی مشاهده شد، اما آمار استخراج شده بیانگر آن است که تغییر جدی در نتیجه انتخابات صورت نگرفته و نتیجه انتخابات همانی است که در ابتدا اعلام شده و مورد تایید نیز قرار گرفته بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت با اشاره به بازشماری 10 صندوق در انتخابات شورای شهر اراک نیز گفت: از مجموع 270 صندوق انتخابات شوراهای اسلامی اراک تاکنون 10 صندوق بازشماری شده و با وجود مشاهده برخی تفاوت‌ها ولی هیچ تغییر جدی حاصل نشد.

وی دلیل انجام کار بازشماری آرا را به منظور اطمینان قلبی نامزدهای معترض دانست و افزود: رعایت حق‌الناس اصل مهم در برگزاری انتخابات از سوی هیئت نظارت است و این مرجع نظارتی پس از اتمام بازشماری با برگزاری جلسه‌ای در روز شنبه هفته آینده نظر قطعی خود را اعلام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص آنچه پیشتر به عنوان احتمال ابطال برخی از صندوق های انتخابات شوراها در استان مرکزی اعلام شده بود، افزود: با وجود تایید اصل انتخابات اما به دلیل بروز برخی تخلفات گسترده تعدادی از صندوق های اخذ رای در یکی از شهرها ابطال خواهد شد که با وجود ابطال این چند صندوق باز هم تغییری در نتیجه انتخابات شورای اسلامی این شهر صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار