عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛
تابناک مرکزی: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد که نمایندگان خواستار کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد کشور و کوچک سازی بدنه آن هستند.
کد خبر: ۴۴۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 14 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی در گفت وگو با خبرنگار تابناک مرکزی، در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با نعمت زاده و معاونان وی گفت: این نشست در محل وزارتخانه برای بررسی بررسی مسائل و مشکلات این حوزه بررسی شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود:مسائلی از جمله تصدی‌گری دولت در بخش صنعت و معدن، عدم توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی سازی، توان وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد اشتغال و نیز موضوع تفکیک بخش بازرگانی از این وزاتخانه در این نشست مطرح شد.

خصوصی سازی و کاهش نقش دولت در حوزه‌های اجرایی ضروری است

مقدسی ادامه داد: در این نشست برخی نمایندگان بر لزوم برنامه ریزی جهت حل مشکل بیکاران خواستار استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی، اصلاح ساختار بانک‌ها، بازگشت به سیاست‌ها اصل ۴۴ و در دستور کار قرار گرفتن سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی سازی شدند.

وی یادآور شد:بنابر نظرات نمایندگان بزرگ ترین مشکل صنعت دولتی بودن این بخش بوده و خصوصی سازی و کاهش نقش دولت در حوزه‌های اجرایی ضروری است.

تفکیک در وزارت صنعت نباید عجولانه صورت گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اظهارات وزیر صنعت در این نشست، افزود:نعمت زاده بر ضرورت کاهش تصدی گری دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و وظیفه دولت را سیاست گذاری و نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی دانست.

مقدسی با بیان اینکه تفکیک در وزارت صنعت نباید عجولانه صورت گیرد، افزود: اقدامات عجولانه گذشته باعث افزایش هزینه ها و بروکراسی شده است و با توجه  به اینکه بیش از ۷۳ درصد از کشورهای دنیا وزاتخانه های اقتصادیشان تجمیع شده است، این موضوع اصولی به نظر نمی رسد.

رییس جمهور برای عملیاتی کردن برنامه ششم باید هرچه سریع تر راهکارهای عملیاتی آن را ابلاغ کند

وی ادامه داد: باید یک کمیته مشترک بین کمیسیون صنایع و معادن و وزارتخانه تشکیل شود تا از ابعاد مختلف موضوع تفکیک وزارتخانه ها را بررسی کنند و نظرات و پیشنهادات خود را در صحن مطرح کنند.

مقدسی با تاکید بر کوچک سازی بدنه دولت، اظهار کرد: افزایش تعداد وزارتخانه ها هیچ دردی از  مردم دوا نمی کند، لذا باید کار کارشناسی بیشتری صورت پذیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روحانی در آغاز به کار دولت دوازدهم برنامه منسجم و استراتژی روشنی را درباره برنامه های وزارتخانه مختلف  به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، تصریح کرد: رییس جمهور برای عملیاتی کردن برنامه ششم باید هرچه سریع تر دستورات و راهکارهای عملیاتی آن را ابلاغ کند.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار