برکناری معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی بود که به گفته خودش، اطلاعی از این موضوع نداشته و حتی در جلسه شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شرکت کرده است.
کد خبر: ۴۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 14 June 2017
روزنامه اصلاح‌طلب تعادل نوشته است:‌ روز گذشته خبری روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که حسین ابویی‌مهریزی از سمت خود در معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت برکنار شد. ابویی‌مهریزی در حالی از سمت خود برکنار شده که ابهام و گمانه‌زنی‌ درخصوص این برکناری وجود دارد. برخی موضوع مخالفت وی با تفکیک وزارت صنعت و معدن و بازرگانی را مهم‌ترین دلیل این برکناری می‌دانند؛ اما آن‌طور که ابویی‌مهریزی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرده، موضوعاتی چون «انتقاد از عملکرد وزارتخانه، استقلال نظر وی در برخی تصمیم‌گیری‌ها و بدگویی وی از این وزارتخانه» را مهم‌ترین دلایل برکناری خود عنوان کرده است.

با این حال او با رد این ادعاها معتقد است اگرچه برخی اقدامات وزارتخانه نقدبرانگیز است، اما هیچ‌گاه در خصوص سیستم بدگویی صورت نگرفته است. او همچنین داشتن استقلال نظر را در خصوص مسائل کاری، یکی از اصلی‌ترین حقوق خود و تمام مدیران سازمان‌ها می‌داند که دلیلی محکم برای برکناری نخواهد بود. در عین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که مهم‌ترین علت برکناری ابویی‌مهریزی، نارضایتی وزیر از شنیده‌هایی است که حکایت از صحبت‌های انتقادی از عملکرد این مجموعه وزارتی داشته است.

از سوی دیگر، برکناری معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی بود که به گفته خودش، اطلاعی از این موضوع نداشته و حتی در جلسه شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شرکت کرده است. او در این باره گفته است: در حالی که هیچ اطلاعی از موضوع برکناری و حتی علت آن نداشتم در پایان جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت برکناری من را اعلام کرد که دلایل فنی آن را باید از خود آقای نعمت‌زاده پرسید. اما در آن‌سوی ماجرا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از برکناری ابویی‌مهریزی، رضا رحمانی را به سمت معاونت طرح و برنامه‌ریزی وزارتخانه منصوب می‌کند.

گفته‌ها حاکی از آن است که دلیل این برکناری، انتقاد ابویی‌مهریزی از عملکرد وزارتخانه در سال‌های گذشته بوده است؛ آن‌طور که ابویی‌ می‌گوید: صحبت‌هایی که آقای نعمت‌زاده به عنوان گلایه از مجموعه نزدیک به خود داشتند، در حالی بوده که هر زیرمجموعه‌یی ممکن است نسبت به عملکرد مدیریتی انتقاد داشته باشد و معتقدم هر کسی که در مجموعه‌یی فعالیت می‌کند، باید با حفظ استقلال رای بتواند به بهبود عملکرد مجموعه‌ کمک کند؛ از این‌رو نمی‌توان کسی را مجبور به انجام کار یا امضای نامه‌یی که مغایر با قوانین و اهداف کلی نظام و نظر شخص مقام معظم رهبری است، کرد.

او همچنین با اشاره به موضوع «استقلال رای» برای مدیران هر مجموعه اظهار کرد: همان‌طور که من حق استقلال رای را برای مدیران زیرمجموعه خود قائل هستم، به خود نیز این حق را می‌دهم که با استقلال نظر به مسائل نگاه و درباره آنها تصمیم‌گیری کنم. با این حال و با تمام انتقاداتی که به عملکرد وزارتخانه داشته‌ام؛ هیچ‌وقت اقدام به بدگویی پشت سیستم نکرده‌ام. اما به هرحال در سیستم اداری همیشه افرادی هستند که رشد خود را در خبرچینی و بدگویی علیه دیگران می‌بینند و همین افراد نیز با نقل‌قول‌های ناصحیحی که انجام داده‌اند باعث ایجاد ذهنیت اشتباه وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به من شدند که موجب شد حتی بدون یک بار تذکر یا درخواست توضیح درباره‌ چنین موضوعی حکم برکناری من را صادر کند. او همچنین درباره‌ ادامه فعالیت خود عنوان کرده که تا پایان شهریور در مرخصی به سر می‌برد و در صورت روی کار آمدن وزیر جدید برای وزارتخانه تکلیف او روشن خواهد شد. ابویی‌مهریزی این را هم گفت که در صورت ابقای نعمت‌زاده در وزارتخانه، از حق مرخصی تا فرا رسیدن زمان بازنشستگی استفاده خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار