رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: هیچ کسی نمی‌تواند وجود تخلفات پزشکی را انکار کند اما باید برای پیگیری تخلفات احتمالی از راه‌های قانونی اقدام کرد.
کد خبر: ۴۴۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 14 June 2017
به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، علیرضا رئیسی با بیان اینکه رفتار جامعه پزشکی همواره مورد نظارت و بازرسی قرار دارد گفت: برای اینکه جامعه خدمات بهداشتی درمانی را با اطمینان بیشتری دریافت کند سازوکارهای مناسبی برای پیشگیری  و کنترل تخلفات و قصورات احتمالی در حوزه پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با وجود اداره بازرسی دانشگاه و اداره نظارت بر درمان در مجموعه‌های بهداشتی و درمانی، نهاد ناظر بر جامعه پزشکی سازمان نظام پزشکی است.

رئیسی خاطر نشان کرد: اولین گام برای ارایه شکایت در مراکز دولتی مراجعه به واحد نظارت بر درمان مستقر در تمامی مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رابطه با شکایت‌ از پزشکان بخش خصوصی نیز گفت: سازمان نظام پزشکی اولین مرجع رسمی و قانونی پیگیری تخلفات بخش خصوصی است.

رئیسی با یادآوری تعهد اخلاقی جامعه پزشکی به مردم افزود: دانشگاه علوم پزشکی بر حفظ حرمت و شان جامعه پزشکی تاکید ویژه‌ای دارد اما در برخورد با تخلفات و احقاق حقوق مردم به هیچ وجه چشم پوشی نمی‌کند.  

وی با اشاره به تشکیل بیش از ۴۰ پرونده از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت و صدور احکام تخلفات پزشکی در سامانه رسیدگی به شکایت مردم تصریح کرد: علاوه بر نظارت بر درمان دو سامانه تلفنی ۱۵۹۰ برای رسیدگی به شکایات و ۱۶۹۰ برای پرداخت‌های غیر قانونی در نظر گرفته شده است.

رئیسی بیان داشت: در بعضی از موارد شاهد نارضایتی به حق مردم از دریافت خدمات نامطلوب درمانی هستیم اما متاسفانه این نارضایتی‌ها توسط مردم پیگیری نمی‌شود لذا این انتظار وجود دارد تا مردم شکایت خود را در مراجع قانونی ثبت و آن را تا دریافت نتیجه نهایی پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و نقش آن در معرفی خدمات نظام سلامت گفت: متاسفانه بخشی از خدمات قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سراسر استان به درستی به اطلاع عموم مردم نرسیده است و برای حل این موضوع لزوم اهتمام بیشتر روابط عمومی‌های دانشگاه و همکاری رسانه‌های محلی بیش از پیش وجود دارد.  

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار