تابناک مرکزی: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی گفت: آتش سوزی هفت هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان اراک را طعمه خود کرد و پوشش گیاهی این مراتع از بین رفت.
کد خبر: ۴۴۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 13 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از منابع طبیعی استان مرکزی، منصور بهزادی اظهار داشت: چهار هکتار از مراتع دره گردو در اراک و سه هکتار از مراتع روستای نمک کوه اراک (واقع در دو راهی شازند) روز گذشته در آتش سوخت و پوشش گیاهی این اراضی از بین رفت.

وی ادامه داد: این آتش سوزی ها از ساعت ۱۳ روز گذشته بر اثر سهل انگاری عابران به وقوع پیوسته که مهار آن تا ساعت ۱۶ به طول انجامید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی بیان کرد: سه گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی این استان متشکل از هفت نفر از افراد این یگان آتش سوزی را مهار و از بروز خسارت های بیشتر به اراضی طبیعی این شهرستان جلوگیری کردند.

بهزادی افزود: این آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی علاوه بر خسارت ۵۰ میلیون ریالی به هر هکتار از این اراضی، موجب از بین رفتن منظره زیبای طبیعت، نابودی پوشش گیاهی منطقه، از بین رفتن میزان زیادی علوفه مورد نیاز دام ها، کاهش جذب ذخیره نزولات آسمانی در مناطق مورد حریق، آسیب رساندن به محیط زیست، مساعد شدن زمینه فرسایش های آبی و بادی و شیوع آفات و امراض گیاهی در این مناطق می شود.

وی یاد آور شد: از ابتدای امسال تا کنون چهار فقره آتش سوزی در مراتع استان مرکزی رخ داده است و در مجموع به ۹ هکتار از اراضی این استان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار