تابناک مرکزی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال۹۵ وزارت آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف این افراد تا مهر۹۶ شد.
کد خبر: ۴۴۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 13 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95 وزارت آموزش و پرورش گفت: این افراد باید تا مهر ماه 96 تعیین تکلیف شوند؛ حتی اگر لازم به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و آموزشی است باید از فرصت تابستان برای این امر استفاده شود یعنی یک دوره سه ماهه فشرده برای آنها برگزار شود و در صورت نیاز می‌توان از دوره‌های ضمن خدمت بهره گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از دریافت وجه برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی از پذیرفته‌شدگان افزود: اخذ پول از پذیرفته‌شدگان وجاهت قانونی ندارد زیرا زمانی که افرادی در آزمون سازمان و دستگاهی قبول می‌شود، برگزاری دوره‌ها بر عهده سازمان مربوطه است زیرا این دوره‌ها برای ارتقای سازمان است و داوطلب سودی نمی‌برد.

وی ادامه داد: رسم بر این بوده که سازمان مربوطه دوره‌ها را به صورت رایگان برگزار کند زیرا دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی برگزارکننده این دوره‌ها وابسته به آموزش و پرورش است.

کوچکی‌نژاد همچنین بر لزوم صدور احکام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95 وزارت آموزش و پرورش تا قبل از برگزاری دوره‌ها تاکید کرد و گفت: در مورد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95 وزارت آموزش و پرورش، مسئولان اظهار  کرده‌اند به این افراد تا پایان دوره‌های آموزشی حکمی داده نخواهد شد که این امر خلاف قانون است زیرا مثلا اگر در حین همین آموزش‌ها برای فردی مساله‌ای پیش آید، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در این مورد به وزیر تذکر داده خواهد شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش در این مقوله خلاف داشته است؛ لذا باید طی مراحل تسریع و این افراد تعیین تکلیف شوند چراکه در غیر این صورت در مهرماه در تقسیم معلم بین مدارس دچار مشکل خواهند شد.

علیرغم اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95 وزارت آموزش و پرورش، طولانی شدن روند گزینش باعث شده است جمعیتی حدود 10 هزار نفر بلاتکلیف باشند و علیرغم آنکه در دفترچه آزمون مقرر شده بود احکام کارگزینی این افراد از 1/7/1396 صادر شود، تاکنون اقدامی از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار